استاندار آذربایجانشرقی خواستار عقد تفاهمنامه برای سرمایهگذاری بانک صنعت و معدن در تامین روساخت راه آهن میانه – تبریز و احداث قطار سریع السیر تبریز- تهران شد.
اسماعیل جبارزاده در دیدار با مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور اظهار داشت: احساس میکنم بخش آخر عمر خدمتیمان را سپری میکنیم و انجام کارهای روزمره و عادی ما را راضی نمیکند و به دنبال انجام اقدامات ماندگار و کارهای بزرگ هستیم و علاقهمندیم پروژههایی را که بانک صنعت و معدن قصد انجام آن را در استان دارد مورد پیگیری و حمایت قرار دهیم.
وی افزود: هم اکنون در حال اجرای پروژه مهم راهآهن میانه – تبریز به طول ۱۸۰ کیلومتر هستیم و در سفر رئیس جمهور محترم به استان نیز این پروژه را جزو اولویتها قرار دادیم؛ ایشان هم به وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد که در تامین زیرسازی و روسازی این راهآهن همت تام به خرج دهد.
جبارزاده اذعان داشت: ما از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور زیرساختهای راه آهن میانه – تبریز را تامین میکنیم و به بانک صنعت و معدن پیشنهاد دادیم برای تامین اعتبار روسازی این پروژه که حدود ۲۰۰ میلیون دلار برآورد میشود سرمایهگذاری کند.
قصد داریم تبریز را از نظر اقتصادی و حمل و نقل تبدیل به هاب منطقهای کنیم
استاندار آذربایجانشرقی اعلام کرد: قصد داریم تبریز را از نظر اقتصادی و حمل و نقل تبدیل به هاب منطقهای کنیم و ریلگذاری تبریز تا مراغه و ارومیه و جلفا و از جلفا تا آسیای دور را انجام دهیم تا امکان اجرای قطار سریع السیر تبریز- تهران فراهم و شبکه ریلی تکمیل شود.
وی تاکید کرد: در رابطه با بحث صنایع و فعالیتهای دیگر بانک صنعت و معدن با توجه به اینکه سند تدبیر و توسعه استان تدوین شده و منابع را بر اساس برنامههای این سند صرف میکنیم، تقاضا داریم بانک صنعت و معدن در پروژههای مصوب سند تدبیر و توسعه سرمایهگذاری کند که اگر جز این باشد دردسر ساز میشود.
جبارزاده خاطرنشان کرد: در گذشته تسهیلات زیادی به افراد مختلف که اهلیت آن را نداشتند از سوی بانکها واگذار شده و مشکلات کارگری حال حاضر استان را به وجود آورده؛ بنابراین امروز از بانک صنعت و معدن انتظار داریم در اعطای تسهیلات به افراد اهلیت و صلاحیت آنها را هم مدنظر اکید خود قرار دهد.
اکثر بانکهای کشور در خط قرمز هستند
استاندار آذربایجانشرقی اضافه کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی گذشته اکثر بانکهای کشور در خط قرمز هستند و منابعی برای ارائه تسهیلات ندارند و ما هم برای دستیابی به اهداف توسعهای استان دوست داریم با بانکی کار کنیم که در لیست قرمز نباشد و پروژههای سند تدبیر و توسعه را به سمت این بانک هدایت کنیم.
وی تاکید کرد: سیاست مدیریت اجرایی استان بر این تعلق گرفته است که بیشترین همکاری را با بانک صنعت و معدن داشته باشیم تا سرمایهگذاریهای موثری در بخشهای مختلف اقتصادی، کشاورزی و صنعتی استان صورت پذیرد.
وجود ۴ هزار تریلی فرسوده در ناوگان حمل و نقل آذربایجان شرقی
این مسئول با اشاره به وجود حدود ۴ هزار تریلی فرسوده در ناوگان حمل و نقل استان، ابراز داشت: مایل هستیم بازسازی و نوسازی اینها را هم به بانک صنعت و معدن واگذار کنیم و توافق مسئولان بانک با مدیران استان، مورد تایید ما خواهد بود و حمایتهای همه جانبه خود را به عمل خواهیم آورد.

ايميل: news@.ir | شماره پيامک:000 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
- دفاع از رساله دکتری با موضوع «دیپلماسی شهری» و نقش رسانه ها توسط همکار شهرداری تبریز
- آذربایجانشرقی گنجینه طلای کشور
- تصادفات رانندگی در آذربایجانشرقی هفت هزار و ۹۴۸ فوتی و مصدوم به جا گذاشت
- خرید تضمینی ۵۱ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی
- تاکید مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی بر نقش بانوان در توسعه آموزش مهارتی
- قاچاقچیان آثار تاریخی در اسکو به دام افتادند
- مسیر دیپلماسی را دنبال میکنیم
- ۲ کرسی هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی برای تبریز
- تبریزیها ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی خریدند
- زنجیره تولید غذا در بحران جنگ تحمیلی ۱۲ روزه در آذربایجان شرقی متوقف نشد
- حضور بانوان در ورزشگاه موجب افزایش نشاط اجتماعی در بین خانوادهها شد
- کاهش ۹ درصدی فوتیهای تصادفات رانندگی در آذربایجانشرقی
- ارزش تولیدات منطقه آزاد ارس به ۸۲ هزار میلیارد ریال رسید
- استاد اقلیمشناسی: احیای دریاچه ارومیه جز با انتقال آب دریاهای آزاد ممکن نیست
- تأکید عظمایی بر رفع گلوگاههای زیرساختی در مسیر توسعه مس سونگون
- انتقال آب ارس؛ نیاز حیاتی تبریز در انتظار توجهی جدی
- شهردار تبریز: فرصت های سرمایه گذاری موجب درآمد پایدار و رونق اقتصادی می شود
- تأکید عظمایی بر رفع گلوگاههای زیرساختی در مسیر توسعه مس سونگون
- آذربایجان شرقی الگوی تابآوری در بحران/ تولید بیوقفه صنایع حتی در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه
- تصویب اوراق مشارکت ۵۵ هزار میلیارد ریالی برای توسعه حملونقل عمومی تبریز