با استعفای هیئت مدیره ماشینسازی تبریز در اعتراض به شرایط پیش آمده بود در این کارخانه وارد فاز جدیدی شده و مسئولان ارشد استان همچنان نظارهگر نابودی کارخانه صنعت مادر آذربایجانشرقی هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شاید روزی افشاگری کردم دستهایی وجود دارند که میخواهند کرکره ماشینسازی را پایین بکشند دستهایی وجود دارند که میخواهند ماشینسازی را نابود کنند، نمیدانم برای این خبر از عنوان مدیر عامل استفاده کنم یا مدیرعامل سابق از دیروز خبرهایی مبنی بر برکناری مدیرعامل ماشینسازی به گوش میرسید که با حال و روزی که ماشین سازی تبریز داشت کمی بعید به نظر میرسید.
صحت و سقم موضوع را از میرعلیاکبر خادمیاصل به عنوان مدیرعامل جویا شدیم که وی در گفتوگویی از استعفای خود و هیئت مدیره ماشینسازی خبر داد و گفت: یک ماه پیش به سازمان گسترش اعلام کردیم «در صورتی که فکری به حال ماشینسازی نشود استعفاء خواهیم داد» و برای این منظور پرسه زمانی یک ماهه تعریف شد.
خادمیاصل افزود: متاسفانه توجهی از سوی سازمان گسترش به خواسته ما نشد و هیئت مدیره در مقابل پیشنهاد من مبنی بر استعفاء اقدام به استعفای دسته جمعی هیئت مدیره را صلاح دانست و این اتفاق افتاد.
وی اظهار داشت: متاسفانه در مقابل این اقدام هیئت مدیره که در اعتراض به شرایط کشنده موجود در ماشینسازی صورت گرفته بود ۳ نفر از داخل مجموعه یک نفر خارج از ماشینسازی اقدام به تشکیل شورای مشورتی کرد و شخصی را که هم عضو هیئت مدیره و هم قائم مقام بود به عنوان سرپرست ماشینسازی معرفی کردند.
خادمی با شعبدهبازی خواندن اقدام به تشکیل شورای مشورتی و معرفی سرپرست در مقابل استعفای هیئت مدیره افزود: هیئت مدیره و مدیر عامل ماشینسازی خواستند کنار بروند تا شاید با آمدن فرد مورد تایید کسانی که تصمیم به از بین بردن ماشینسازی گرفتهاند از تار و مار شدن این سرمایه ملی جلوگیری کنند که متاسفانه در مقابل آن این حرکت غیرعادی را دیدیم.
این فعال عرصه صنعت با اشاره به فشارها و خواستههایی که از سوی برخی عوامل دریافت میکرد، تصریح کرد: شاید روزی درباره این خواستهها افشاگری کنم.
وی در پاسخ به اینکه آیا احتمال بازگشت هیئت مدیره ماشینسازی وجود دارد، گفت: دلیلی برای بازگشت وجود ندارد مگر اینکه شرایط عوض شود.
خادمیاصل تاکید کرد: دستهایی وجود دارد که میخواهند ماشینسازی را نابود کنند که در راس آن سازمان خصوصیسازی و مدیریت این مجموعه آقای پورحسینی قرار دارند.
گزارش فارس حاکی است، طرح ایجاد کارخانه ماشینسازی تبریز براساس موافقتنامه همکاریهای فنی و اقتصادی دولتی ایران و چک با هدف تولید انواع ماشینافزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپهای آب، الکتروموتور، لیفت تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشینآلات نساجی منعقد و به مرحله اجرا گذاشته شد و از سال ۱۳۵۱ بهرهبرداری از این طرح عظیم آغاز شد.
شرکت ماشینسازی تبریز به عنوان یکی از شرکتهای صنعتی عمده تبریز در زمینه تولید و بازرگانی ماشینآلات صنعتی از جمله ماشینهای تراشکاری، فرزکاری، مته، سنگزنی، سنتر، CNC، ابزار تیزکنی، فرز نیمهسنگین، ماشین سنتر عمودی، ماشین سنتر افقی، ماشینهای سوراخکاری محسوب میشود.
ماشینسازی تبریز با افزون بر چهار دهه سابقه فعالیت، به عنوان یکی از محورهای اصلی تولید و ایجاد اشتغال در آذربایجانشرقی در پیچ و خم واگذاری به شرط اهلیت مالکان جدید به سر میبرد.
ماشینسازی از سال ۸۳ در حال واگذاری به بخش خصوصی است ولی تا این لحظه به نتیجه نرسیده اخیراً نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت طی بازدیدی از این مجموعه از سازمان خصوصیسازی خواست تا واگذاری ماشینسازی را ۵ سال به تعویق بیندازد اما عکسالعمل سازمان خصوصیسازی در قبال این درخواست تامل برانگیز بود چرا که دقیقا یک روز بعد از این درخواست آگهی واگذاری ماشینسازی از روزنامهها سر در آورد.
در حالی که وزیر صنعت برای واگذاری ماشینسازی تبریز مهلتی ۵ ساله از سازمان خصوصیسازی طلب کرده اما پورحسینی رئیس سازمان خصوصیسازی کشور از آگهی واگذاری این دارایی اصرار دارد.
تصمیمات و سیاستهای ناقص سازمان خصوصیسازی در پروژه واگذاری ماشینسازی تبریز نه تنها به وضعیت نابسامان این کارخانه استراتژیک صنعتی کمکی نکرده بلکه آن را در لبه پرتگاه قرار داده است.
برجسب : | ايميل: news@.ir | شماره پيامک:000 |
|
- پایتخت شیرینی و قیر ایران کجاست؟
- توسعه مراودات فرهنگی بین ایران و قزاقستان با خواهر خواندگی تبریز و شهر آستانه
- دستگیری کلاهبرداران ۳۵۰ میلیارد ریالی در آذربایجان شرقی
- قاچاق سالانه ۶۰۰۰ تراکتور ایرانی به خارج از کشور
- پرواز هواپیمای بارورسازی ابرها بر فراز حوضه آبریز دریاچه ارومیه
- اعضای ستاد انتخابات شهرستان تبریز معرفی شدند
- دومین نکوداشت ملی علامه جعفری در مجتمع مس سونگون برگزار میشود
- تداوم دیدار و تکریم خانوادههای معظم شهدا توسط مجتمع مس سونگون در ورزقان، خاروانا، اهر، هوراند و تبریز
- معاون وزیر بهداشت: افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته های پزشکی و دندانپزشکی معطل منابع مالی است
- سازمان منطقه آزاد ارس به عضویت سازمان جهانی گردشگری پذیرفته شد
- استاندار آذربایجان شرقی: توسعه متوازن با همافزایی و خرد جمعی محقق میشود
- تصفیه زهاب اسیدی پخیرچای؛ گام بلند سونگون برای حفاظت از محیط زیست و سالم سازی منابع آبی
- انعقاد تفاهمنامه همکاری سونگون با سه دانشگاه برتر آذربایجانشرقی
- ۴۴ مدرسه با یک دانشآموز در آذربایجانشرقی وجود دارد
- کاهش چهار درصدی تلفات جادهای آذربایجانشرقی/ بهسازی ۱۳۰کیلومتری آسفالت آزادراه تبریز-زنجان
- مسیرگشایی یککیلومتری شهید سعیدی در مراحل پایانی/اراده مدیریت شهری برای احیای باغات شهر
- در دیدار مدیرعامل شرکت ملی مس و استاندار آذربایجانشرقی تاکید شد؛
- آنسامبل موسیقی تجربی تبریز” در بخش نهایی فستیوال موسیقی معاصر
- نمایش «اولولری قویلایین» به طاها بهروزی و علیسان جباری تقدیم میشود
- تبریز در مسیر توسعه پایدار زیرساختهای شهری
- تصویب نهایی طرح فاز ۲ شهرک خاوران تبریز در شورای عالی شهرسازی و معماری
- شهرک جوانان؛ گامی مهم در ساماندهی حاشیهنشینی تبریز
- صادرات کالاهای تولیدی آذربایجانشرقی به ۹۱ کشور/ترکیه در صدر کشورهای مقصد صادراتی
- معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی: تاخیر در ثبت وقایع حیاتی پذیرفتنی نیست
- حمزهزاده: سرمایهگذاری در گردشگری نباید محدود به هتلسازی باشد





