مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز، جزییات عملیات بهسازی و مقاوم سازی در فاز اول باند جنوبی اتوبان پاسداران را تشریح کرد.
ایمان غنی زاده با اعلام این مطلب گفت: بهسازی و مقاوم سازی اتوبان پاسداران به عنوان یکی از مهم ترین شریان های ارتباطی تبریز، از سال گذشته در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفت و باند شمالی آن با جدیت عوامل مدیریتی و اجرایی این پروژه، به پایان رسید.
وی ادامه داد: متعاقب اتمام عملیات اجرایی در باند شمالی، باند جنوبی نیز تحت پوشش این طرح قرار گرفت و سازمان عمران به عنوان مجری این پروژه مهم، بهسازی و مقاوم سازی فاز اول باند جنوبی را در حد فاصل پارک آبشار تا ورودی شهرک ارم، آغاز کرد.
مدیرعامل سازمان عمران، با اشاره به ویژگی های این طرح، تصریح کرد: تراش آسفالت قبلی و دپوی آن در محلی مناسب با هدف استفاده در زیرسازی ها، اولین مرحله اجرای این پروژه بود.
غنی زاده، افزود: در مرحله بعدی، خاکبرداری این قسمت از مسیر تا حد رسیدن به تراز زمین بکر و طبیعی، انجام می گیرد و در پی آن، بستر توسط شفت آهکی، سیمانی تثبیت می شود؛ در عین حال اجرای کانال های زهکش برای جمع آوری وهدایت آب های زیرسطحی و اجرای آبرو با استفاده از جداول پیش ساخته بتنی با هدف هدایت آب های سطحی نیز همزمان با این مرحله انجام می گیرد.
وی همچنین، جمع آوری لوله های آب خام قدیمی را نیز یکی دیگر از مراحل این پروژه دانست و تاکید کرد: با توجه به فرسودگی این لوله ها و تخریب آسفالت در نتیجه نشتی آب، جمع آوری این لوله ها و اجرای لوله کشی جدید در منتهی الیه جنوبی مسیر، بخش مهمی از این پروژه مسوب می شود.
غنی زاده، با اشاره به لزوم تثبیت تیرهای برق فشار قوی نیز گفت: نظر اداره محترم برق بر این بود که تیرهای برق موجود در مسیر را جابجا کرده و به فضاهای سبز اطراف اتوبان انتقال دهد که برای اجتناب از این امر، تیرها را در همان نقطه تثبیت کرده ایم تا نیازی به انتقال نباشد.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری، زیرسازی این مسیر را دو مرحله ای خواند و گفت: در هر دو مرحله، لایه های زیر سازی با ضخامت ۱۵سانتی متر و با تراکم ۱۰۰درصد انجام می گیرد.
غنی زاده، در زمینه آسفالت این مسیر نیز اذعان داشت: آسفالت این مسیر با استفاده از تکنولوژی نوین و در دو لایه بیندر و توپکا انجام خواهدشد.
وی در پایان تاکید کرد: تلاش سازمان عمران بر این است که با سرعت عمل و دقت مضاعف در اجرای این پروژه، این شاهراه ارتباطی را در حداقل زمان ممکن مقاوم سازی نماید و ترافیکی روان با مسیری امن را برای شهروندان تامین کند.
ايميل: news@.ir | شماره پيامک:000 |
- گرهگشایی از تولید و تجارت اولویت اول است
- زمین پنج هزار و ۲۴۵ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی تامین شد
- مودیان مالیاتی آذربایجان شرقی برای برخورداری از بخشودگی جرایم تا ۲۴ آذر فرصت دارند
- استاندار آذربایجان شرقی: تغییرات مدیریتی همسو با اراده مردم است
- باید به ازای هر متر مکعب مصرف آب ۲.۶ کیلوگرم محصول کشاورزی تولید شود
- آذربایجان شرقی ۲۱۰ خانه قدیمی ثبت ملی دارد
- سرنوشت «هپکو» برای تراکتورسازی تکرار میشود؟
- نمایشگاههای صنایع دستی نقش پررنگی در رویدادهای فرهنگی دارند
- زمان برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی بانوان ایرانی در ترکیه مشخص شد
- مطالبه گری دانشجو امر مبارکی است
- امام جمعه تبریز: رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش آتش بس شد
- حفاظت از یکهزار و ۲۰۰ محوطه تاریخی دغدغه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی است
- پیشثبتنام ۳۳۲ نفر در انتخابات میاندورهای مجلس
- از کجا آوردهای؟! شعر طنز حمید آرش آزاد
- تولیدات دانشبنیان به جامعه معرفی شود
- بخشنامه واردات تراکتورهای دست دوم، تیغ زیر گلوی تولید ملی
- جمع آوری قاطعانه متکدیان از سطح شهر
- پزشکیان: در حل مشکل بنزین، معیشت مردم باید مد نظر باشد
- گردشگری سلامت؛ بیماری روی تخت جراحی توسعه
- فاصلهی بسیارِ حداقل دستمزد کارگران در ایران با دستمزد معیشتی
- کمک ۶۹۰ میلیون ینی ژاپن برای احیای دریاچه ارومیه
- پیشثبتنام ۱۲۵ نفر در انتخابات میاندورهای مجلس تا پایان روز چهارم در حوزه تبریز
- اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای برنامههای ورزشی در سال ۱۴۰۳
- استاندار آذربایجان شرقی: مدیران ظرفیتهای قانون بودجه را شناسایی کنند
- آذربایجان شرقی درصدد ارتقای جایگاه خود در جذب گردشگران سلامت
- نگاه حمایتی تراکتورسازی به عنوان کشنده ظرفیتهای دانش بنیان کشور قابل تقدیر است
- همکاری تراکتورسازی با بیش از ۸۰ مرکز دانشگاهی و دانش بنیان کشور
- گزارش پیام آذربایجان از نشست علمی «خشونتهای پنهان علیه زنان»
- آغاز پیش ثبتنام داوطلبان نمایندگی میان دورهای مجلس شورای اسلامی در تبریز و حومه
- دستگیری کلاهبردار حرفه ای رسیدساز جعلی در تبریز