• درباره ما
  • تماس با ما
  • ارسال خبر
  • فید خوان
    • خانه
    • اجتماعی
    • سیاسی
    • فرهنگی
    • ورزشی
    • طنز
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : پنج‌شنبه 23 فروردین 1397 | کد خبر : 10102
  • برندینگ شهری ، یک منبع درآمد پایدار برای شهرداریهای کشور .

    ” گزیده ای از سخنرانی استاد داود ندیم ، موسس مدرسه سرمایه گذاری و پدر سرمایه گذاری شهری ایران در جمع مدیران شهری – اجلاس شهر ایده آل – کیش

    – ارزش برند اپل برابر ۱۵۴ میلیارد دلار برآورد شده است تقریبا بیست برابربودجه عمرانی کل کشورمان .
    – ارزش علامت M زرد بر روی صفحه قرمز ( لوگوی مک دونالد ) رابرابر ۹۴ میلیارد دلار برآورد نموده اند .
    – مک دونالد دیگر مرغ نمیپزد و رستوران داری نمیکند بلکه برند خود را و آرم خود را به رستورانها اجاره میدهد و میزان این اجاره ها بقدری هست که بتوان ده کشور را با آن اداره نمود.
    – در ایران هم برندهای خوبی وجود دارند که برندشان ارزش آفرین است مانند برند دیجی کالا.
    – کلمه ” محسن ” یک برند ارزشمند است و به خوبی تجاری سازی شده است .
    – گرچه ارزش برندهای ایرانی به یک میلیارد دلار نمیرسه اما برخی شروع و مسیرخوبی دارند .
    – اگر در دهه شصت وقتی که شهرداریها را مستقل اعلام نمودند ، علم وتعقل لازم وجود داشت و هر شهرداری برای خود برندی مطالعه نموده و آن را ثبت و تجاری سازی مینمود امروزه نه تنها با چالش پرداخت حقوق مواجه نبود بلکه درآمد حاصله از آن بعنوان یک درآمد پایدار مورد بهره برداری مدیران شهری بود .
    – هنوز هم دیر نشده است .
    – شهرداری کرمانشاه اولین شهرداری کشور است که برندینگ شهری را از مرحله مطالعات گذرانده و در مرحله تجاری سازی آن است وبعد از دو سال ، درآمد زایی آن آغاز خواهد شد .
    – برند ، مخصوص کالا نیست ، برند مخصوص رستوران یا گوشی تلفن نیست ، علم برند بقدری پیش رفته است که برند اشخاص ، برند شرکتها ، برند سازمانها ، برند شهرها و برند مکانی نیز بصورت علمی در دانشگاههای معتبر دنیا تدریس میشود .
    – برند مثل یک معدن بزرگ لعل و جواهر و طلاست با این تفاوت که با مصرفش نه تنها تمام نمیشود بلکه هر چقدر استخراج و مصرفش کنید همان قدر ارزش و خلوص اش بیشتر میشود و رگه هایش ناب وخالص ترمیشود و مقدارش افزایش پیدا میکند .
    – امیدوارم مدیران شهری کشورمان پس از چهار دهه غفلت از این منبع عظیم ثروت آفرین ، ایجاد این منبع درآمد پایدار را در اولویت برنامه های خود قرار دهند .

    www.nadimiran.ir

    Print Friendly, PDF & Email


  • برجسب :
  • ايميل: news@.ir شماره پيامک:000 اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب
    نظرات کاربران در "برندینگ شهری ، یک منبع درآمد پایدار برای شهرداریهای کشور ."

    نظرات

    برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

    آخرین اخبار
    • دومین نکوداشت ملی علامه جعفری در مجتمع مس سونگون برگزار می‌شود
    • تداوم دیدار و تکریم خانواده‌های معظم شهدا توسط مجتمع مس سونگون در ورزقان، خاروانا، اهر، هوراند و تبریز
    • معاون وزیر بهداشت: افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته های پزشکی و دندانپزشکی معطل منابع مالی است
    • سازمان منطقه آزاد ارس به عضویت سازمان جهانی گردشگری پذیرفته شد
    • استاندار آذربایجان شرقی: توسعه متوازن با هم‌افزایی و خرد جمعی محقق می‌شود
    • تصفیه زهاب اسیدی پخیرچای؛ گام بلند سونگون برای حفاظت از محیط زیست و سالم سازی منابع آبی
    • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سونگون با سه دانشگاه برتر آذربایجان‌شرقی
    • ۴۴ مدرسه با یک دانش‌آموز در آذربایجان‌شرقی وجود دارد
    • کاهش چهار درصدی تلفات جاده‌ای آذربایجانشرقی/ بهسازی ۱۳۰کیلومتری آسفالت آزادراه تبریز-زنجان
    • مسیرگشایی یک‌کیلومتری شهید سعیدی در مراحل پایانی/اراده مدیریت شهری برای احیای باغات شهر
    • در دیدار مدیرعامل شرکت ملی مس و استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید شد؛
    • آنسامبل موسیقی تجربی تبریز” در بخش نهایی فستیوال موسیقی معاصر
    • نمایش «اولولری قویلایین» به طاها بهروزی و علیسان جباری تقدیم می‌شود
    • تبریز در مسیر توسعه پایدار زیرساخت‌های شهری
    • تصویب نهایی طرح فاز ۲ شهرک خاوران تبریز در شورای عالی شهرسازی و معماری
    • شهرک جوانان؛ گامی مهم در ساماندهی حاشیه‌نشینی تبریز
    • صادرات کالاهای تولیدی آذربایجان‌شرقی به ۹۱ کشور/ترکیه در صدر کشورهای مقصد صادراتی
    • معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی: تاخیر در ثبت وقایع حیاتی پذیرفتنی نیست
    • حمزه‌زاده: سرمایه‌گذاری در گردشگری نباید محدود به هتل‌سازی باشد
    • شورای برنامه آذربایجان شرقی ۳۰ مصوبه داشت/ تاکید بر افزایش اعتبارات مناطق محروم
    • بهره‌برداری از ۳ تقاطع غیرهمسطح در شرق تبریز با تسریع عملیات عمرانی
    • آب مشترکان پرمصرف در شهر تبریز قطع می‌شود
    • کمبود نیروی ماهر دغدغه اصلی صنعت کفش تبریز 
    • مدیرکل محیط‌زیست آذربایجان شرقی: دریاچه ارومیه نشانه بحران بزرگتر است
      • خانه
      • اجتماعی
      • سیاسی
      • فرهنگی
      • ورزشی
      • طنز