• درباره ما
  • تماس با ما
  • ارسال خبر
  • فید خوان
    • خانه
    • اجتماعی
    • سیاسی
    • فرهنگی
    • ورزشی
    • طنز
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : سه‌شنبه 26 آذر 1398 | کد خبر : 18169
  • از ارزآوری ۲ هزار دلاری هر کامیون ترانزیت تا ارائه خدمات به ۳۰ کشور

    رئیس هیات مدیره شرکت‌های بین‌المللی شمال‌غرب کشور از فعال بودن ۶۰ شرکت حمل و نقل با ۴ هزار و ۵۰۰ کامیون در استان خبر داد و گفت: ناوگان فرسوده از جمله عوامل جلوگیری از رقابت ناوگانی و توسعه ناوگان است از این‌رو باید اقدام به واردات کامیون‌های با کیفیت بالا از کشورهای اروپایی کنیم.

    از ارزآوری 2 هزار دلاری هر کامیون ترانزیت تا  ارائه خدمات به 30 کشور

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامدادتبریز، حمید باراندوز اظهار داشت:  استان آذربایجان‌شرقی دارای ۶۰ شرکت حمل و نقل بین‌المللی فعال بوده و ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیونی به صورت چادری کفی و تانکری فعال هستند.

    وی ابراز کرد: انجمن در سال ۱۳۷۶ تاسیس شده است و در حال حاضر ۷ مجموعه در انجمن داریم که استان با توجه به سوابق و تعداد اعضا در رتبه سوم قرار دارد.  

    رئیس هیات مدیره شرکت‌های بین‌المللی شمال‌غرب کشور خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مختلف و آموزش‌های بین‌المللی و لحظات خطر از جمله اقدامات انجمن است.

    وی ادامه داد: وجود کمیته‌های حل و اختلاف در انجمن با طرح بیش از ۲۰۰ پرونده در سال و وجود دو غرفه در مرز جلفا و نوردوز برای رفع مشکلات از دیگر عملکرد انجمن می‌توان برشمرد.

    باراندوز گفت: در حال حاضر اکثر مجوزهای ترددی کشور را داریم و برای نزدیک به ۳۰ کشور ارائه خدمات می‌شود.  

    وی یادآور شد: عضویت انجمن در اتاق بازرگانی، عضویت انجمن در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی، ارائه کارت‌های هوشمند به رانندگان ناوگان‌های بین‌المللی جزو عملکرد انجمن است.

    باراندوز با تاکید بر اینکه نقش ترانزیت در استان و منطقه بسیار مهم است، گفت: از مزایای ترانزیت می‌توان به درآمد ناخالص و ملی اشاره کرد زیرا با ورود یک ترانزیت بین‌المللی نزدیک به ۱۵۰۰ تا ۲ هزار دلار عائد ارزی حاصل می‌شود و همچنین اشتغالزایی را به دنبال دارد ولی توسعه ترانزیت نیاز به نوسازی دارد که فرسودگی ناوگان باعث شده تا رقابتی با کشورهای همسایه نداشته باشیم.

    وی اضافه کرد: ناوگان فرسوده از جمله عوامل جلوگیری از رقابت ناوگانی و توسعه ناوگان است از این‌رو باید  اقدام به واردات کامیون‌های با کیفیت بالا از کشورهای اروپایی کنیم.

    رئیس هیات مدیره شرکت‌های بین‌المللی شمال‌غرب خاطرنشان کرد: تعدد قوانین باعث برخی تناقضات قانونی شده است زیرا ما با مشکل دخالت ارگان‌های مختلف در امر ترانزیت روبه‌رو هستیم به طوریکه ۱۵ ارگان در این امر دخالت دارد که مانعی بر روند حمل و نقل است.

    وی اضافه کرد: صدور بخشنامه خلق‌الساعه از دیگر مشکلات حمل و نقل در کشور است.

    باداندوز تاکید کرد: نوسازی ناوگان، اصلاح قوانین و شفاف‌سازی مبهمات، حذف ارزش افزوده از امر ترانزیت از جمله پیشنهادات و درخواست‌های ما می‌باشد.

    وی  گفت: سالانه ۸ تا ۱۰ میلیون تن ترانزیت در سال جابه‌جا می‌شود که سهم استان آذربایجان‌شرقی در این میان نزدیک به یک دهم است.

    کمالی: محدودیت در تولید ناوگان جدید

    حسین کمالی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل استان اظهار کرد: در دوران جنگ تحمیلی، حرکات مهمی انجام گرفت به طوریکه در همه عملیات‌ها تاکید بر پشتیبانی بود که فعالیت‌هایی از قبیل حمل تجهیزات، حمل اقلام و غیره را بر عهده حمل و نقل بود.

    وی افزود: در سال ۹۲ نیز حمل کالا و اقلام لازم برای مدافعان حرم را نیز بر عهده داشتیم.

     رئیس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل استان با تاکید بر اینکه علاوه بر پوشش استان خود، استان‌های اردبیل و آذربایجان‌غربی را نیز پوشش دادیم، گفت: حمل و نقل کالا به منطقه آق‌قلا را نیز بر عهده داشتیم و حتی در سیل هشترود با درخواست مدیرکل راهداری تجهیزات ساخت و ساز را حمل کردیم.

    وی خاطرنشان کرد: ۱۹ هزار و ۹۰۰ کامیون محصولات دامی و نهاده‌های دامی را در شرایط خاص به استان حمل کرد.

    کمالی با تاکید بر اینکه در سال ۱۳۹۷ در حدود ۹۸۲ هزار و ۹۲۸ دستگاه کامیون سرویس انجام داده و ۱۳ میلیون  بار حمل کرده‌اند، گفت: در طول ۸ ماه سال جاری  ۹۵۳ هزار و ۹۰۰ سرویس حمل و نقل و ۱۲ میلیون  تن کالا حمل شده است.

    Print Friendly, PDF & Email


  • برجسب :
  • ايميل: news@.ir شماره پيامک:000 اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب
    نظرات کاربران در "از ارزآوری ۲ هزار دلاری هر کامیون ترانزیت تا ارائه خدمات به ۳۰ کشور"

    نظرات

    برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

    آخرین اخبار
    • شهرداری منطقه ۸ به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل می شود
    • جشن بزرگ خانوادگی در میدان شهید بهشتی
    • بازدید شهردار منطقه ۸ از پروژه مسیرگشایی گوراوانچی
    • حاشیه مهرانه رود ساماندهی می شود
    • نواقصات میدان شهید بهشتی تا یک ماه رفع میگردند
    • الزام رعایت معماری سنتی در ساختمانهای بافت تاریخی شهر
    • حضور شهردار منطقه ۸ در نماز جماعت مسجد مقبره و دیدار با فرزند برومند آیت الله قاضی طباطبایی
    • شهرداری منطقه ۸ به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل می شود
    • تذکر سازمان بازرسی به وزارت راه درباره وضعیت نامطلوب آزادراه زنجان- تبریز
    • ورود ۱۷۰ هزار گردشگر از ۶۰ کشور جهان به آذربایجان‌شرقی
    • کوک زمان طلایی برای برج ساعت تبریز
    • برپایی میز خدمت شهرداری منطقه ۸ در مصلی حضرت امام خمینی (ره) و رسیدگی به مشکلات شهروندان
    • لکه گیری و آسفالت ریزی در خیابان های سطح حوزه
    • اتمام بتن ریزی فونداسیون و آغاز ستون بندی در ساختمان شماره دو شهرداری منطقه ۸
    • برگزاری مراسم تودیع و معارفه شهردار منطقه ۸ تبریز
    • بازدید از واحدهای مختلف منطقه و دیدار با پرسنل منطقه ۸
    • اجرای همایش بزرگ سالمندان در فرهنگسرای شمس تبریزی
    • لکه گیری و آسفالت ریزی کوچه شهریار واقع در چایکنار
    • تجلیل شهردار منطقه ۸ از ورزشکاران صبحگاهی باغ گلستان
    • باغ گلستان تبریز ساماندهی و بهسازی می‌شود
    • توزیع ۳۲۰ تن آسفالت طی هفته اخیر در معابر بافت مرکزی شهر
    • خاطرات حمید آرش آزاد،نام‌گذاری یک خیابان؟
    • افزایش رضایتمندی مشتریان  با اجرای طرح نجما   
    • در تنگنایِ قافیه– شعر طنز حمید آرش آزاد
    • «الله‌بنده‌سی»؛ قهرمان این داستان خیلی آدم حسابی است!
    • تولید موتور در موتورسازان تراکتورسازی شتاب بیش از ۱۰۰درصدی گرفته است
    • ۷۹ درصد حجم مخزن سدهای آذربایجان شرقی خالی است
    • آذربایجان‌شرقی ظرفیت پذیرش یک میلیون گردشگر خارجی را دارد
    • خاطرات حمید آرش آزاد،اختلاف در مدرسه
    • پیام تبریک دکتر عباسزاده به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی
      • خانه
      • اجتماعی
      • سیاسی
      • فرهنگی
      • ورزشی
      • طنز