مدیر کل دفتر بازرسی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت ،معدن و تجارت با اعلام کاهش زمان پاسخگویی به شکایات به زیر ۳۰ روز گفت : بیش از ۳۳ درصد شکایات و تخلفات رسیدگی شده در ۶ ماهه ابتدای سال جاری در حوزه امورصنفی بوده است و بعد از حوزه صنفی بیشترین تخلف و شکایت درحوزه خودرو با بیش از۲۶ درصد قرار دارد .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامدادتبریز،غلامرضا صارمیان در گفت و گو با شاتا افزود : همچنین به دلیل اعمال تحریم و مشکلات مربوط به تامین قطعات ، تاخیر درانجام تعهدات شرکتهای خودرویی، بیشترین شکایت از طرف مشتریان مطرح شده است .
به گفته وی در ۶ ماهه ابتدای سال حوزه صنعتی ۱۲٫۸ درصد ، حوزه معدنی ۶٫۵ درصد ، اشتغال ۴٫۵ درصد امور بازرگانی و تجارت ۴٫۴ درصد ، امورپرسنلی بیش از ۳ درصد و تخلفات اداری ۲ درصد شکایات و تخلفات را به خود اختصاص دادند .
صارمیان در ادامه با تشریح برنامه های این دفتر افزود : بازرسی های مستمری را در برنامه کاری خود داریم به طوری که در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۶۰ نفر روز بازرسی از سازمانهای استانی و سازمانهای تابعه انجام شد و بازرسی های موردی که از طرف و با دستور وزیر محترم صمت و مراجع دیگر صورت می گیرد ۳۹ نفر روز بوده است .
وی ادامه داد : بازرسی های میدانی۷ مورد بوده و مهمترین بازرسی های صورت گرفته در سطح استانی به لحاظ موضوع شکایات واصله و عملکرد سازمانی از استانهای تهران،لرستان و همدان می باشد.
همچنین سازمانهای زمین شناسی و اکتشافات معدنی ، موسسه مطالعات و و پژوهشهای بازرگانی ، مرکز ملی فرش، وشرکتهای ایران خودرو و سایپا از جمله سازمانهای وابسته و شرکتهایی هستند که بصورت موردی و میدانی تحت بازرسی و نظارت قرار گرفته اند .
حضور بازرس مقیم در سایپا و ایران خودرو
صارمیان تصریح کرد : از سوی این دفتر روزهای شنبه و دوشنبه درمعاونت بازاریابی و فروش شرکت های ایران خودرو وسایپا بازرس مقیم برای رسیدگی به شکایتها و تسریع در رفع مشکلات مشتریان حضور می یابد .
وی اعلام کرد : با اقدامات بهنگام وزارت صمت و تاکید شخص وزیر، شرکتهای بزرگ خودرویی و وارد کننده خودرو تعهدات خود را بروز کردند و بسیاری از شکایات منجر به اخذ رضایت مردم و خریداران شد و هدف ما نیز این است که در این حوزه هماهنگی و تعامل را با شرکتهای خودرویی ادامه دهیم تا بدعهدی های دوران تحریم به حداقل برسد .
صارمیان در ادامه با تشریح وظایف این دفتر افزود : گزارشات و شکایاتی از سوی مراجع نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات ، دفتر مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری ، اشخاص حقیقی و .. به این دفتر ارجاع می شود. و ما بلافاصله ثبت و در ۲۴ ساعت اول به مرجع ذیربط منعکس می کنیم و با پیگیری، پاسخ نهایی که دال بر رفع مشکل شاکی باشد به حوزه ذیربط داده می شود.
وی پاسخگویی به شکایات را از دیگر وظایف این دفتر عنوان کرد و افزود: به محض وصول شکایت راستی آزمایی صورت می گیرد و برای محافظت از حقوق مردم به مراجع ذیربط ارجاع خواهد شد .
صارمیان تصریح کرد: اگر شکایات درون سیستمی باشد این دفتر با اعمال سیاستهای خود سعی در رفع مشکل خواهد داشت و نهایتا در صورت عدم رفع باتوجه به شرایط و امکان قانونی این دفتر گزارش به مراجع ذیربط و مقام عالی وزارت منعکس می شود .
وی تاکید کرد : درعین حال که ارزش و کرامات انسانی اشخاص و همکاران باید حفظ و صیانت شود ، براساس وظایف ذاتی این دفتر و تاکیدات وزیر محترم صمت با هرگونه تخلف و جرمی بدون اغماض برخورد می شود،که این موضوع نیز اخیراً به کلیه سازمانها در دستگاههای تابعه ابلاغ گردیده است.
صارمیان ادامه داد : خرداد ماه سال جاری به منظور تقویت و ارتقاء فرهنگ نظارت و بازرسی و همچنین توسعه و استقرار شفافیت عملکرد در سطح وزارتخانه و اهمیت و نقش آن در ارتقاء سلامت اداری و سازمانی و حصول اطمینان از اجرای صحیح قوانین و مقررات، آیین نامه ها و بخشنامه های جاری و تعامل مثبت و سازنده با نهادها و مراجع نظارتی و بازرسی برون سازمانی به تدوین بخشنامه نظام نامه بازرسی و ابلاغ آن توسط مقام عالی وزارت به کلیه معاونتهای ستادی، دفاتر مستقل، واحدهای وابسته و تابعه اقدام کردیم.
صارمیان گفت : در حوزه ارزیابی عملکرد باتوجه به اخذ اطلاعات و مستندات عملکردی براساس شاخصهای عمومی و اختصاصی ازمجموعه حوزه های ذیربط وزارت صمت ارزیابیها به دقت انجام و گزارش کامل نتایج ارزیابی ها به وزیر محترم متبوع و مراجع ذیربط و ریاست جمهوری منعکس می شود .
مقابله با فساد اداری به طور جدی پیگیری می شود
این مقام مسئول در ادامه افزود : به استناد تبصره یک ماده ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و دستورالعمل اجرایی آن ، بازرسانی در سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها و ستاد وزارتخانه به منظور انجام بازرسی های مستمر در رابطه با تخلفات اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری منصوب شدند تا با انجام بازرسی های لازم و جدیت و پشتکار در محدوده تخلفات موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری ( رشوه خواری، سوء استفاده از مقام اداری و ….) و رعایت بی طرفی و امانت داری انجام وظیفه نمایند .
شفاف سازی، سالم سازی و مقابله با فساد
صارمیان از طرح ریزی دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مقابله با فساد در سال جاری خبر داد و گفت: به منظور اجرایی کردن بند ۱۸ از شماره بندهای مرتبط با سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و برنامه های مقام عالی وزارت و در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده، اقدام به تعریف پروژه شفاف سازی و ارتقای سلامت اداری کرده ایم.
وی افزود : این پروژه با رویکرد سنجش فساد و سلامت اداری جهت نظارت، پیشگیری و ارتقاء سلامت اداری و کاهش فساد و همچنین ارتقاء شناخت، آگاهی بخشی و جلب اعتماد و حمایت عمومی از برنامه های ضد فساد خواهد بود .
مدیر کل دفتر بازرسی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت ،معدن و تجارت یادآور شد : تحلیل نتایج حاصل از سنجش و ارائه گزارش های مدیریتی” ، ” شناسایی نقاط آسیب پذیر و زمینه های قابل بهبود و ارائه راهکارهای ارتقای سلامت اداری و سازمانی در سطح وزارت متبوع”و … از برنامه های این دفتر بوده که تا پایان سال انجام می گردد.
صارمیان با بیان اینکه صیانت از حقوق شهروندی قانون است افزود : همکاران این دفتر در میز خدمت شکایت مردم در هر رسته ای از حوزه های صنعت ، معدن و حوزه تجارت و نیز به عنوان ناظر عملکرد همکاران اداری ، سازمانهای تابعه و استانی رسیدگی می کنند و سعی براین است تا با حفظ کرامت انسانی در بهترین وضعیت ممکن پاسخگوی شکایات ارباب رجوعان باشیم.
وی راههای ارتباطی ثبت شکایات و تخلفات را اعلام و افزود : مردم عزیز می توانند با مراجعه به پورتال وزارت صمت به آدرس www.mimt.gov.ir و با پر کردن فرم الکترونیکی ثبت شکایات و نیز مراجعه به سامانه سامد که سامانه الکترونیکی مردم با دولت است و نیز مراجعات حضوری شکایت های خود رابه ثبت برسانند .
همچنین از طریق شماره فکس ۸۸۸۹۷۶۲۴ ، شماره تلفن های ۸۸۸۹۷۵۸۳ و ۸۸۹۰۵۶۸۶ و نیز سامانه پیامکی ۰۹۱۲۲۹۶۵۰۸۷ برای اخذ شکایت و اعلام تخلف درخدمت مردم و همکاران محترم هستیم .
گفت و گو : منصوره قنبری

ايميل: news@.ir | شماره پيامک:000 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
- دست به دامن مادر از تبریز تا قم؛ اشکریزان هوس دامن مادر کردم
- معاون وزیر صمت:
- بازدید رئیس هیاتعامل ایمیدور از مجتمع مس سونگون
- خاطرات حمید آرش آزاد،آن خانوادهی خوب و مهربان
- پاییزدا صفالار وار…!==== ==شعر طنز- حمیدآرش آزاد
- شهردار تبریز در دیدار با سفیر هند طرح کرد:رتبه اول تبریز در حوزه سرمایه گذاری در ایران
- اتصال حلقههای مفقوده هنر صنعت فرش تبریز با اجرای طرح زنجیره ارزش
- قصه دختران خانه کوچک
- به صدا درآمدن زنگ مدرسه برای کلاس «اولیها»/ چالش ثبتنام ۶ سالهها؛ والدین «صبور باشند»
- «روز ارس» در تقویم ملی ثبت شد
- خاطرات حمید آرش آزاد،معلم ساواکی؟
- پاسخ خُردکننده! دکتر حسن کربلایی
- خاطرات حمید آرش آزاد،روز ۲۹ بهمن سال ۵۶
- باشینا دؤندویوم دلّال!شعر طنز حمید آرش آزاد
- پروانه صنفی برای روزنامهنگاران صادر میشود
- نماد شهر اولینها نیاز به جان تازه دارد
- وزیر فرهنگ: استاد شهریار ستاره تابناک شعر و ادب معاصر است
- خاطرات حمید آرش آزاد،نمره دادیم و رشوه گرفتیم
- شرح شورانگیز عشق، شهریار تسخیرگر ملک دلها
- پرونده «جنگلهای دیزمار» در قالب پرونده میراث جهانی ارسباران به یونسکو ارسال میشود
- جزئیات دستگیری عامل انتحاری در تبریز اعلام شد
- کریدورهای حملونقل آذربایجانشرقی در خط پایان
- خاطرات حمید آرش آزاد،اجازه به دانشآموز بدون اجازهی آقای مدیر
- مزار «شیخ محمد خیابانی» کجاست؟
- ایران شهریار، شهریار ایران؛ پاسخ جالب برای اقامت در اروپا
- نقش معدن در محرومیت زدایی آذربایجان شرقی ملموس میشود
- بازداشت فردی که از طریق انفجار با کپسول گاز قصد کشتهسازی در تبریز را داشت
- خاطرات حمید آرش آزاد،مجبور شدم سربهسر پیرمرد بگذارم
- تدارک ۱۳۹ برنامه در آذربایجانشرقی برای گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی
- آذربایجانشرقی به ۶ هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد