• درباره ما
  • تماس با ما
  • ارسال خبر
  • فید خوان
    • خانه
    • اجتماعی
    • سیاسی
    • فرهنگی
    • ورزشی
    • طنز
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : سه‌شنبه 2 اردیبهشت 1404 | کد خبر : 41607
  • توسعه شبکه ریلی و زیرساخت‌های لجستیکی منطقه آزاد ارس کلید خورد

    توسعه شبکه ریلی و زیرساخت‌های لجستیکی منطقه آزاد ارس کلید خورد

    در نشست مشترک معاونین اقتصادی و سرمایه گذاری و عمران و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس و گروه مپنا توسعه شبکه حمل‌ونقل ریلی و تقویت زیرساخت‌های لجستیکی این منطقه بررسی شد.

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد تبریز، معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان در این نشست گفت: توسعه شبکه ریلی به عنوان مکمل زیرساخت‌های جاده‌ای و لجستیکی در دستور کار جدی سازمان قرار دارد. این پروژه‌ها شامل نوسازی خطوط موجود، احداث مسیرهای جدید و ایجاد مراکز لجستیک پیشرفته می‌شود که همگی در راستای تحقق اهداف کلان ترانزیتی طراحی شده‌اند.این پروژه‌ها نه تنها نقش منطقه آزاد ارس را به عنوان قطب لجستیکی کشور تقویت می‌کند بلکه گام مهمی در جهت توسعه متوازن منطقه و ایجاد اشتغال پایدار محسوب می‌شود. 

    جلیلی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ایجاد دهکده لجستیک پیشرفته از برنامه‌های مهم پیش روی ما است که در راستای تبدیل منطقه آزاد ارس به قطب لجستیک اجرایی می‌شوند. ما به دنبال ایجاد اکوسیستمی یکپارچه هستیم که بتواند نیازهای تجاری کریدور بین‌المللی را به‌طور کامل پوشش دهد.

    معاون عمران و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس نیز گفت:منطقه آزاد ارس با دارا بودن مزیت های منحصر به فردی از جمله دسترسی به شبکه ریلی بین المللی، وجود پایانه های چندمنظوره مرزی و زیرساخت های مناسب در زمینه حمل و نقل لجستیک زمینه تبدیل شدن به قطب لجستیک و  صنعت حمل و نقل کشور را دارد. 

    ابراهیم سلامی تأکید کرد: سازمان منطقه آزاد ارس به دلیل موقعیت استراتژیک خود در تقاطع کریدورهای بین‌المللی همواره نقش حیاتی در تجارت منطقه‌ای ایفا کرده است و با اعتقاد راسخ به توسعه متوازن و همه‌جانبه، توجه ویژه‌ای به تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل در تمامی بخش‌ها دارد. 

    دکتر علی امام، مدیرعامل بخش حمل و نقل گروه مپنا نیز در این نشست با اشاره به موقعیت استراتژیک ارس اظهار داشت: با توجه به برنامه هفتم توسعه کشور که بر توسعه حمل و نقل ریلی تاکید دارد، گروه مپنا توسعه فعالیت‌های خود در این زمینه را در دستور کار قرار داده است از طرفی منطقه آزاد ارس به عنوان تنها گذرگاه زمینی دسترسی ایران به بازارهای اوراسیا و قفقاز  پتانسیل تبدیل شدن به قطب حمل و نقل پیشرفته را داراست و  موقعیت مناسبی برای اجرای این طرح دارد.

    در این نشست ضمن بررسی ظرفیت های حمل و نقل و لجستیک ارس موارد متعددی از جمله بهسازی، نوسازی و ارتقای سطح کیفیت واگن های مسیر تبریز جلفا، احداث خط ریلی مستقیم تهران جلفا، توسعه خطوط راه آهن موجود به شهرک های صنعتی و مراکز انبارداری در راستای افزایش ظرفیت باری و مسافری ارس، همچنین ایجاد دهکده لجستیک پیشرفته و در نهایت حضور شرکت چند وجهی  حمل و نقل مپنا در ارس با هدف تقویت کریدور قفقاز به جنوب و بهبود ارتباطات تجاری با کشورهای اوراسیا مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. 

    همچنین  تولید خودروهای برقی و راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ نیز به عنوان طرح‌های مکمل مورد بحث قرار گرفت. این طرح‌ برای اولین بار در شمالغرب کشور اجرایی خواهد شد.بر اساس برنامه‌ریزی‌ های انجام شده مقرر شد مصوبات این نشست در قالب تفاهم‌نامه نهایی طی روزهای آینده به امضای طرفین برسد. 

    لازم به توضیح است مدیرعامل بخش حمل و نقل گروه مپنا به همراه تعدادی از مدیران ارشد این شرکت بنا به دعوت سازمان منطقه آزاد ارس ضمن حضور در این منطقه از ظرفیت های حمل و نقل و لجستیک منطقه آزاد ارس بازدید کردند.

    Print Friendly, PDF & Email


  • برجسب :
  • ايميل: news@.ir شماره پيامک:000 اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب
    نظرات کاربران در ""

    نظرات

    برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

    آخرین اخبار
    • دومین نکوداشت ملی علامه جعفری در مجتمع مس سونگون برگزار می‌شود
    • تداوم دیدار و تکریم خانواده‌های معظم شهدا توسط مجتمع مس سونگون در ورزقان، خاروانا، اهر، هوراند و تبریز
    • معاون وزیر بهداشت: افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته های پزشکی و دندانپزشکی معطل منابع مالی است
    • سازمان منطقه آزاد ارس به عضویت سازمان جهانی گردشگری پذیرفته شد
    • استاندار آذربایجان شرقی: توسعه متوازن با هم‌افزایی و خرد جمعی محقق می‌شود
    • تصفیه زهاب اسیدی پخیرچای؛ گام بلند سونگون برای حفاظت از محیط زیست و سالم سازی منابع آبی
    • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سونگون با سه دانشگاه برتر آذربایجان‌شرقی
    • ۴۴ مدرسه با یک دانش‌آموز در آذربایجان‌شرقی وجود دارد
    • کاهش چهار درصدی تلفات جاده‌ای آذربایجانشرقی/ بهسازی ۱۳۰کیلومتری آسفالت آزادراه تبریز-زنجان
    • مسیرگشایی یک‌کیلومتری شهید سعیدی در مراحل پایانی/اراده مدیریت شهری برای احیای باغات شهر
    • در دیدار مدیرعامل شرکت ملی مس و استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید شد؛
    • آنسامبل موسیقی تجربی تبریز” در بخش نهایی فستیوال موسیقی معاصر
    • نمایش «اولولری قویلایین» به طاها بهروزی و علیسان جباری تقدیم می‌شود
    • تبریز در مسیر توسعه پایدار زیرساخت‌های شهری
    • تصویب نهایی طرح فاز ۲ شهرک خاوران تبریز در شورای عالی شهرسازی و معماری
    • شهرک جوانان؛ گامی مهم در ساماندهی حاشیه‌نشینی تبریز
    • صادرات کالاهای تولیدی آذربایجان‌شرقی به ۹۱ کشور/ترکیه در صدر کشورهای مقصد صادراتی
    • معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی: تاخیر در ثبت وقایع حیاتی پذیرفتنی نیست
    • حمزه‌زاده: سرمایه‌گذاری در گردشگری نباید محدود به هتل‌سازی باشد
    • شورای برنامه آذربایجان شرقی ۳۰ مصوبه داشت/ تاکید بر افزایش اعتبارات مناطق محروم
    • بهره‌برداری از ۳ تقاطع غیرهمسطح در شرق تبریز با تسریع عملیات عمرانی
    • آب مشترکان پرمصرف در شهر تبریز قطع می‌شود
    • کمبود نیروی ماهر دغدغه اصلی صنعت کفش تبریز 
    • مدیرکل محیط‌زیست آذربایجان شرقی: دریاچه ارومیه نشانه بحران بزرگتر است
      • خانه
      • اجتماعی
      • سیاسی
      • فرهنگی
      • ورزشی
      • طنز