معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: نواقص موجود در مسیر ریلی بستانآباد – تبریز بر اساس زمان بندی تا سفر رییس جمهور رفع میشود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد تبریز،سیدمیعاد صالحی، در حاشیه بازدید از مسیر ریلی بستان آباد – تبریز و ساختمان ایستگاه خاوران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این بازدید با هدف شناسایی، بررسی و رفع نواقص این پروژه انجام می شود تا قبل از افتتاح از سوی رییس جمهور یا مقامات کشوری، برخی نواقص اولیه پروژه از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برطرف شود.
وی اظهار کرد: نواقص ثانویه این پروژه نیز برای تامین منابع به سازمان برنامه و بودجه اعلام می شود تا پس از تامین اعتبار لازم در بازه زمانی مشخصی نسبت به رفع آن ها اقدام شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: بعد از رفع نواقص و افتتاح فاز اول این پروژه، برای بهره برداری با ظرفیت کامل آن برنامه ریزی لازم انجام می شود.
صالحی، ادامه داد: قبل از اینکه مردم از این مسیر تردد کنند ما وظیفه داریم به همراه تمامی هیات فنی، با قطار مسیر را طی کنیم و اگر ایراداتی در طول مسیر وجود داشت نسبت به رفع آن اقدام کنیم.
وی یادآور شد: نواقص کل این مسیر از ایستگاه خاوران – بستان آباد – میانه متناسب با برنامه زمان بندی و اضطراری رفع می شود تا برای بهره برداری کامل هیچ مشکلی نداشته باشد.
بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای مسیر ریلی میانه – تبریز هزینه شده است
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: در این بازدید مشترک با حضور مدیران و مسوولان راه آهن جمهوری اسلامی و مدیران استانی، آخرین مراحل آمادگی مسیر ریلی میانه – تبریز و ایستگاه خاوران به عنوان ایستگاه جنوب شهر تبریز مورد ارزیابی قرار گرفت.
خیرالله خادمی، با بیان اینکه کارهای بسیار بزرگی در این مسیر انجام شده است، افزود: حجم سرمایه گذاری پروژه به قیمت روز از میانه تا تبریز بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
وی اظهار کرد: بزرگترین تونل ریلی کشور به طول سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر و بزرگترین پل ۲ خطه ریلی کشور در این مسیر احداث و در طول مسیر حدود ۱۵۴ کیلومتر تونل، پل و گالری ایجاد شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: این میزان سرمایه گذاری برای بهره برداری زودتر از پروژه و برای رفاه حال مردم این منطقه انجام شده است.
خادمی، ادامه داد: در این بازدید تصمیم گیری در خصوص مرحله اول بهره برداری انجام می شود و کارهای باقی مانده برای تکمیل پروژه، پس از تهیه لیست نواقص موجود و اعتبار مورد نیاز با نظر راه آهن جمهوری اسلامی در برنامه زمان بندی اجرا می شود.
وی اظهار کرد: برای رفع نواقص موجود، نظرات بهره بردار (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی) لحاظ می شود و اتصال ایستگاه خاوران به تبریز نیاز به تخصیص اعتبار دارد.
فاز اول پروژه راه آهن میانه- بستان آباد – تبریز ( میانه – بستان آباد) به طول ۱۳۲ کیلومتر از میانه سال ۱۳۹۹ بهره برداری شد و شامل سه هزار و ۷۰۰ متر پل بزرگ، یک هزار و ۱۵۴ متر تونل و چهار هزار و ۳۶۹ متر گالری است.
پروژه راه آهن میانه- بستان آباد- تبریز به طول ۲۰۵ کیلومتر از سال ۱۳۷۹ شروع شده است، این خط آهن در ۱۱ قطعه دارای ۹ ایستگاه، ۱۱ دستگاه تونل به طول ۶ هزار و ۵۸۳ متر و ۴۷ دستگاه پل بزرگ به طول هفت هزار و ۶۲۳ متر است.
این پروژه با هدف کاهش مسافت ریلی تبریز – تهران به طول ۱۱۴ کیلومتر، کاهش زمان سفر تبریز – تهران به مدت ۴.۵ ساعت برای قطارهای مسافری و پنج ساعت برای قطارهای باری، افزایش سرعت سیر به ۱۲۰ کیلومتر برای قطارهای باری و ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری، عبور مسیر از مناطق کم عارضه تر از مسیر موجود میانه – مراغه – تبریز که عمدتا از مناطق کوهستانی عبور می کند و قابلیت برقی شدن خط آهن تهران – تبریز و کاهش آلایندگی محیط زیست اجرا شده است.
سه هزار میلیارد تومانی برای ساخت و تکمیل خط آهن میانه – تبریز در حد فاصل بستان آباد تا ایستگاه خاوران هزینه شده است که یک هزار میلیارد تومان از این رقم در دولت سیزدهم هزینه بوده است.
ايميل: news@.ir | شماره پيامک:000 |
- شروع بهرهبرداری از پروژههای ورزشی شهر از هفته آینده
- راهبرد اقتصادی دولت در آذربایجان شرقی/ از احیای واحدهای راکد تا راه اندازی واحدهای جدید
- تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
- برگزاری کارگاه آموزشی “سوزن دوزی تزئینی” در فرهنگسرای تربیت
- برگزاری کارگاه آموزشی “سرویس آشپزخانه” در فرهنگسرای تربیت
- حضور شهردار منطقه ۸ و معاون شهرسازی شهرداری تبریز در مسجد آیت الله خلخالی
- آسفالتریزی اساسی خیابان شهید بهشتی حد فاصل بهادری تا چایکنار
- هفتاد و سومین ملاقات مردمی شهردار کلانشهر تبریز
- اجرای نقاشی دیواری سنتی در دیوارهای بد منظر پیاده راه مقصودیه
- برگزاری کارگاه آشپزی “گراتن مرغ و بادمجان” در فرهنگسرای تربیت
- تامین خودروهای سبک با راننده و نیروهای تخصصی مورد نیاز برای ماشین آلات سنگین مجتمع مس سونگون
- ثبت رکوردهای زرین حوزه تولید در فروردین ماه
- مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
- تقویت زیرساخت گردشگری آذربایجانشرقی با سرمایه گذاری ۵۵ هزار میلیارد ریالی
- آسفالت ریزی اساسی بلوار چایکنار
- برگزاری کارگاه آموزشی “دوخت لباس کودک”، در فرهنگسرای تربیت
- کلاس آموزش طراحی روی چرم در فرهنگسرای تربیت
- توزیع ۱۰هزار تراکت ساعات جمع آوری زباله بین شهروندان
- درختان خیابان تئاتر نورپردازی شدند
- ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهرهبرداری است
- حلقه آبی شرق تبریز تا پایان سال به بهره برداری می رسد
- استاندار آذربایجان شرقی: «نشان تجاری» و «بازارسازی» لازمه پایداری تولید است
- برگزاری کارگاه آشپزی “کیک خیس شکلاتی” در فرهنگسرای تربیت
- برگزاری مسابقات ورزشی دارت در باغ گلستان
- لکه گیری و آسفالت ریزی کوچه امامزاده سید جمال
- تعمیر و نوسازی چراغ های روشنایی در معابر شهرداری منطقه هشت
- توزیع ۲۸۵ تن آسفالت طی هفته اخیر در معابر بافت مرکزی شهر
- برگزاری نشست “معماری به روایت تبریز” در خانه تاریخی نیکدل
- نشست “معماری به روایت تبریز” به روایت تصویر
- مس سونگون، اولین شرکت استانی در استفاده از پساب در خطوط تولید