مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز، جزییات عملیات بهسازی و مقاوم سازی در فاز اول باند جنوبی اتوبان پاسداران را تشریح کرد.
ایمان غنی زاده با اعلام این مطلب گفت: بهسازی و مقاوم سازی اتوبان پاسداران به عنوان یکی از مهم ترین شریان های ارتباطی تبریز، از سال گذشته در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفت و باند شمالی آن با جدیت عوامل مدیریتی و اجرایی این پروژه، به پایان رسید.
وی ادامه داد: متعاقب اتمام عملیات اجرایی در باند شمالی، باند جنوبی نیز تحت پوشش این طرح قرار گرفت و سازمان عمران به عنوان مجری این پروژه مهم، بهسازی و مقاوم سازی فاز اول باند جنوبی را در حد فاصل پارک آبشار تا ورودی شهرک ارم، آغاز کرد.
مدیرعامل سازمان عمران، با اشاره به ویژگی های این طرح، تصریح کرد: تراش آسفالت قبلی و دپوی آن در محلی مناسب با هدف استفاده در زیرسازی ها، اولین مرحله اجرای این پروژه بود.
غنی زاده، افزود: در مرحله بعدی، خاکبرداری این قسمت از مسیر تا حد رسیدن به تراز زمین بکر و طبیعی، انجام می گیرد و در پی آن، بستر توسط شفت آهکی، سیمانی تثبیت می شود؛ در عین حال اجرای کانال های زهکش برای جمع آوری وهدایت آب های زیرسطحی و اجرای آبرو با استفاده از جداول پیش ساخته بتنی با هدف هدایت آب های سطحی نیز همزمان با این مرحله انجام می گیرد.
وی همچنین، جمع آوری لوله های آب خام قدیمی را نیز یکی دیگر از مراحل این پروژه دانست و تاکید کرد: با توجه به فرسودگی این لوله ها و تخریب آسفالت در نتیجه نشتی آب، جمع آوری این لوله ها و اجرای لوله کشی جدید در منتهی الیه جنوبی مسیر، بخش مهمی از این پروژه مسوب می شود.
غنی زاده، با اشاره به لزوم تثبیت تیرهای برق فشار قوی نیز گفت: نظر اداره محترم برق بر این بود که تیرهای برق موجود در مسیر را جابجا کرده و به فضاهای سبز اطراف اتوبان انتقال دهد که برای اجتناب از این امر، تیرها را در همان نقطه تثبیت کرده ایم تا نیازی به انتقال نباشد.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری، زیرسازی این مسیر را دو مرحله ای خواند و گفت: در هر دو مرحله، لایه های زیر سازی با ضخامت ۱۵سانتی متر و با تراکم ۱۰۰درصد انجام می گیرد.
غنی زاده، در زمینه آسفالت این مسیر نیز اذعان داشت: آسفالت این مسیر با استفاده از تکنولوژی نوین و در دو لایه بیندر و توپکا انجام خواهدشد.
وی در پایان تاکید کرد: تلاش سازمان عمران بر این است که با سرعت عمل و دقت مضاعف در اجرای این پروژه، این شاهراه ارتباطی را در حداقل زمان ممکن مقاوم سازی نماید و ترافیکی روان با مسیری امن را برای شهروندان تامین کند.
ايميل: news@.ir | شماره پيامک:000 |
- غم مخور! شعرطنزحمید آرش آزاد
- اخذ سند ۵۶ هزار مترمربعی “باغ گلستان” تبریز
- هوای تبریز همچنان برای گروههای حساس ناسالم است
- پیشنهاد استاندار آذربایجان شرقی برای ساخت شهرکی مخصوص سالمندان و کودکان بی سرپرست
- بانکها تفاوتی بین مشتریان خوشحساب و بدحساب نمیگذارند
- انتصاب دکتر طاهری خسروشاهی به عنوان مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز
- کسری ۱.۵ میلیارد مترمکعبی آبهای زیرزمینی آذربایجان شرقی چگونه جبران میشود
- ثبت بیش از ۲۹۸ میلیون تردد خودرویی در جادههای آذربایجانشرقی
- رئیس جهاد کشاورزی: آذربایجانشرقی در تامین گندم بینیاز از سایر استانهاست
- مدیریت واحد احیای دریاچه ارومیه باید تعیین تکلیف شود
- حل مشکلات شهری نیازمند همکاری نهادها و مشارکت رسانههاست
- عدم تخصیص ۲۱ هزار میلیارد تومان برای پروژههای آذربایجانشرقی
- ایمن سازی مدارس خواسته رییس جمهور است
- تطبیق آموزشهای سوادآموزی با استانداردهای بین المللی ضروری است
- مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی هنرمندان ایرانی پنجم دی برابر با ۲۵ دسامبر برگزار می شود
- پزشکیان:با افراد بی سواد،فرصت طلب و ریاکار به جایی نخواهیم رسید/ امید ایران، جوانان هستند
- ۱۷ هزار نفر در صنایع دستی آذربایجان شرقی فعالیت دارند
- یکپارچه سازی اراضی کشاورزی پیش نیاز خودکفایی است
- مظالب چهارم دی ماه…. سالروز تولد حمید آرش آزاد
- بازار تاریخی تبریز خاستگاه حل مشکلات شهر است
- امام جمعه تبریز: مسأله کاهش و پیری جمعیت باید جدی گرفته شود
- استاندار: جای صندوق توسعه ملی در آذربایجان شرقی خالی است
- مدیر مسئول «صدای زنان» در دیدار استاندار با بانوان فعال فرهنگی مطرح کرد:
- چالشهای قانونی احیای معادن؛ فعالان محیطزیست خواستار تغییرات جدی هستند
- افزایش ۲۳ درصدی مصرف گاز در آذربایجان شرقی
- پزشکیان به مصر سفر می کند
- شهردار: تبریز نماد جهانی هنر و انسانیت است
- استاندار آذربایجان شرقی: با ادارات متخلف در مصرف انرژی برخورد می شود
- قطع برق باغ ویلاها در تبریز
- تعطیلی پنجشنبهها و کاهش ساعات کاری در دستور کار مجلس قرار میگیرد