• درباره ما
  • تماس با ما
  • ارسال خبر
  • فید خوان
    • خانه
    • اجتماعی
    • سیاسی
    • فرهنگی
    • ورزشی
    • طنز
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه 31 فروردین 1394 | کد خبر : 347
  • تابلوهای راهنمای جاده‌های تبریز باید همگام با تابلوهای اروپایی طراحی شود

    رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: تابلوهای راهنمای مسیرها در تبریز باید همگام با تابلوهای اروپایی طراحی شود.
    ناصر میکائیلی در جلسه شورای شهر تبریز از رتبه دوم آذربایجان‌شرقی در کاهش تلفات برون شهری و درون شهری خبر داد و اظهار داشت: در نوروز امسال نیز خوشبختانه با کاهش ۸۲ درصدی مرگ و میر و دو درصدی مجروحان مواجه بودیم که خبر بسیار خوبی بوده است.
    وی در ارتباط با وضعیت ترافیکی شهر، با تاکید بر نیاز تبریز به ارتقای وضعیت شهرک سلامت و ساخت پارکینگ‌های خاص برای ارباب رجوع، از معضلات ترافیکی به عنوان مهم‌ترین معضلات تبریز در پنج ساله آینده یاد کرد و افزود: تغییر بی‌رویه کاربری زمین بدون در نظر گرفتن نظرات راهنمایی و رانندگی، احداث مجتمع‌های پزشکی یا احداث مجتمع‌های تجاری بزرگ و قارچ‌گونه برای مثال در اطراف تقاطع بهشتی، منجر به مشکلات زیادی در زمینه ترافیک می‌شوند.
    میکائیلی از نمایشگاه‌های خودرو و پارک کردن دوبله خودروهایشان، ریختن مصالح ساختمانی و سد معبر، حضور کامیون‌های حمل و نقل زباله بدون برنامه‌ریزی، تعمیرکاران و صافکاران اتومبیل در بلوار مشروطه و امامیه به عنوان مشکلات دیگر ترافیکی یاد کرد و افزود: نور تلویزیون‌های شهری نیز در مواردی باعث به وجود آمدن مشکلات حمل و نقل شده و لازم است برای انتخاب محل نصب این تلویزیون‌ها با راهنمایی و رانندگی هماهنگ شود.
    رئیس پلیس راهور استان با اشاره به اینکه خیابان پاستور از لحاظ تمرکز مجتمع‌های پزشکی شبیه خیابان هفده شهریور شده است، گفت: لازم است شورا و شهرداری قبل از تبدیل این معضل به بحران، اقداماتی را برای ایجاد پارکینگ‌های هوشمند و شهرک پزشکان انجام دهند.
    وی با اشاره به اینکه کاهش فوتی‌های تصادفات شهری به دلیل افزایش پل‌های مکانیزه در سطح شهر بوده خواستار افزایش تعداد این پل‌ها و عدم تصویب پل‌های عادی توسط شورای شهر تبریز شد.
    میکائیلی با اشاره به اینکه تابلوهای راهنمای مسیر در تبریز باید همگام با تابلوهای اروپایی طراحی شود چرا که تبریز دروازه ورودی اروپا به ایران است، گفت: متاسفانه اکثر تابلوها در خود تقاطع‌ها نصب شده‌اند که باعث تاخیر و اختلال ترافیکی می‌شود و تابلوهای زاید نیز باید جمع‌آوری شوند.
    وی با اشاره به آمار وجود ۴ هزار دستگاه خودروی فرسوده که هر کدامشان به اندازه ۱۰ خودرو آلودگی تولید می‌کنند، گفت: ما در تبریز، نیاز به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و نیاز به پایانه‌هایی در شرق و غرب داریم که به طور متمرکز به ما خدمات‌دهی کنند.
    وی افزود: متاسفانه از آنجا که تاکسی‌ها در تبریز ایستگاه‌های خاص ندارند در حریم تقاطع مسافر سوار می‌کنند که این مسئله باعث به وجود آمدن مشکلات ترافیکی برای شهر می‌شود.
    ناصر میکائیلی در پایان گزارش خود خواستار همکاری شورا و شهرداری تبریز برای خرید ۳۰ دستگاه موتورسیکلت و ۳ دستگاه خودروی بازرسی نامحسوس، تکمیل دوربین‌های محدوده مرکزی و نصب دوربین‌های ثابت کنترل سرعت، تجهیز تقاطع‌های چراغ دار به سیستم‌های هوشمند کنترل تخلف عبور از چراغ قرمز، بکارگیری ۶۰ نفر نیرو برای همکاری با پلیس راهور، اختصاص ساختمان مناسب برای پاسگاه‌های درون‌شهری متناسب با تعداد مناطق شهرداری و استفاده از نظرات راهنمایی و رانندگی در هنگام احداث زیرساخت‌های ترافیکی توسط شهرداری شد.

     

    Print Friendly, PDF & Email


  • برجسب :
  • ايميل: news@.ir شماره پيامک:000 اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب
    نظرات کاربران در "تابلوهای راهنمای جاده‌های تبریز باید همگام با تابلوهای اروپایی طراحی شود"

    نظرات

    برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

    آخرین اخبار
    • صنعت گردشگری در آذربایجان شرقی نیازمند سرمایه گذاری سبز است
    • طرح‌های آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
    • گذری بر تاریخ با سفر به ۳ کاروانسرای ثبت جهانی آذربایجان‌شرقی
    • خاطرات حمید آرش آزاد،همه در خیابان‌ها و من در بیمارستان؟
    • برگزاری محفل انس با قرآن در ورزقان به همت شرکت مس سونگون آذربایجان
    • ماجرای عشق‌بازی دختر شهید با پیراهن آقای فرمانده
    • پایان وعده امروز و فردای بازسازی مقبره الشعرای تبریز در دولت سیزدهم
    • آمارگیری از کارگاه های صنعتی آذربایجان شرقی آغاز شد
    • خاطرات حمید آرش آزاد،بیمارستان و… 
    • مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به دیدار نائب قهرمان تکواندوی آسیا رفت
    • رونمایی از دستاوردهای جدید ایمنی و آتش نشانی تبریز در سال جاری
    • آمادگی شهرداری برای احداث «پارک شهدا» به مناسبت برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی
    • آماده تعامل دو سویه با اداره کل راه شهرسازی هستیم
    • تبریز در حوزه تفریحات مشکل دارد
    • گذری بر خاطرات ۲۵۷ روزه زینب دفاع مقدس/شیرزنانی که مردانه جنگیدند
    • آغوش گرم دولت سیزدهم برای ساکنان فراموش شده باباباغی
    • خاطرات حمید آرش آزاد،شاه هم به تبریز آمد
    • بازگشت تهاتر مالیاتی به بودجه کشور
    • خاطرات حمید آرش آزاد،در دانشگاه و مدرسه
    • تلاش همزمان احیا و مقابله با عواقب زیست محیطی خشکی دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی
    • افزایش ۸۰ درصدی خرید گندم مازاد کشاورزان در آذربایجان شرقی
    • دولت سیزدهم دیپلماسی گردشگری را رونق بخشید
    • بولبولو قارغا ردّ ائده‌رکن…!؟
    • خاطرات حمید آرش آزاد،آموزگار به تبریز آمد
    • قزاقها و ازبکها هم مشتریان جدید تراکتورهای ایرانی می شوند
    • جلوگیری از برداشت غیرمجاز ۱۶.۳ میلیون مترمکعب از منابع آبی آذربایجان شرقی
    • استاندار آذربایجان‌شرقی: نمایشگاه کتاب تبریز در سطح عالی برگزار شود
    • شناسایی ۵۰ طرح بزرگ در بخش صنعت و معدن آذربایجان شرقی برای تکمیل زنجیره ارزش
    • مرکز آموزش جوارکارگاهی تراکتورسازی تاثیرات کشوری و حتی بین المللی دارد
    • طرح پویش مهر به جای پرسش مهر /دانش‌آموزان از نگاه خود راوی پیشرفت‌های کشور باشند
      • خانه
      • اجتماعی
      • سیاسی
      • فرهنگی
      • ورزشی
      • طنز