• درباره ما
  • تماس با ما
  • ارسال خبر
  • فید خوان
    • خانه
    • اجتماعی
    • سیاسی
    • فرهنگی
    • ورزشی
    • طنز
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه 23 آذر 1394 | کد خبر : 2309
  • اختصاص‌نیافتن سهم شهرداری‌ها از جرایم‌رانندگی، منصفانه نیست

    شهردار تبریز با بیان این‌که حل معضل ترافیک، محور حرکت‌های شهرداری است، تاکید کرد: رسیدن این حرکت به نقطه مطلوب، نیازمند حمایت شورای اسلامی شهر و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی است.

    دکتر صادق نحفی در صحن علنی شورای اسلامی با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری تبریز در دو سال گذشته، چه در خصوص تقویت زیرساخت‌های عمرانی و چه در تقویت ناوگان حمل و‌نقل عمومی، اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام داده، اما رساندن اقدامات به نقطه ایده‌آل، بدون پشتیبانی عزیزان شورا و همراهی دستگاه‌های اجرایی میسر نیست.

    وی اظهار داشت: مسئولیت شورای ترافیک شهر و استان، قانوناً یک موضوع دولتی است، اما سوال اینجاست که در بودجه سال ۹۳ دولت و همچنین برنامه پنجم توسعه، چه تکالیفی برعهده دولت گذاشته شده است؟

    دکتر نجفی با اشاره به تعهد وزارت نفت در خصوص اعطای تسهیلات به شهرداری‌ها در قبال توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی، اظهار داشت: شهرداری تبریز در دو سال گذشته، در کنار پیشرفت‌های چشمگیر در اجرای پروژه مترو، برنامه‌های مدون نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی، را در دستور کار خود قرار داده است، اما با این حال، از کمک‌های وزارت‌نفت بی‌بهره بوده است.

    شهردار تبریز با انتقاد از اجرا نشدن قانون تخصیص سهم شهرداری‌ها از جرایم رانندگی، گفت: شهرداری‌ها، نقش اصلی را در تقویت زیرساخت‌های عمرانی و تجهیزات ترافیکی عهده‌دار هستند، بنابراین، اختصاص نیافتن سهم شهرداری‌ها از جرایم رانندگی منصفانه نیست.

    وی ادامه داد: البته در این راستا، مکاتباتی با وزیر محترم کشور و رییس محترم سازمان برنامه‌و‌بودجه صورت گرفته است، اما تسریع در حل این قبیل نارسایی‌ها نیازمند حمایت شورا است.

    دکتر نجفی با اشاره به هزینه‌های سنگین ترافیکی در هسته مرکزی شهر، اظهار داشت: شهرداری، برای اجرای برنامه‌های حفاری و خدماتی، شهر را در اختیار شرکت‌های آب و برق و گاز قرار می‌دهد، اما این مجموعه‌ها، عملاً توانایی پرداخت عوارض نوسازی را ندارند؛ بنابراین شهرداری، خود نهایتاً مجبور به جبران هزینه‌ها می‌شود.

    شهردار تبریز با بیان این که نصب دکل‌های فشار قوی برق با توجه به پیامدهای سلامتی، ایمنی و مضرات ترافیکی، در شهرهای توسعه‌یافته، امری منسوخ است، گفت: با هدایت سیستم‌های انتقال و توزیع برق به شبکه‌های زیرزمینی، که اجرای آن بر عهده بخش دولتی است، بخش قابل‌توجهی از معضل ترافیک تبریز حل می‌شود، اما سوال این‌جاست که این امکان از عهده بخش متولی، ساخته است؟

    وی خاطرنشان کرد: شهرداری، یک مجموعه خصوصی بوده و تنظیم ساز و کار آن، توسط مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد، اما با این حال، در باور عموم، این مجموعه یک بخش دولتی تلقی می‌شود و به همین خاطر، توقعات و انتظارات متفاوتی از آن، مطرح می‌شود.

    شهردار تبریز با تاکید دوباره بر حمایت و پشتیبانی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شورای اسلامی شهر، با توجه به ماهیت خرد جمعی و عدم‌اتکا به فرد، می‌تواند در تحقق حقوق شهرداری، تعیین‌کننده ظاهر شود.

    دکتر نجفی در سخنان آغازین خود، از تلاش‌های پلیس راهور استان، در ایام اربعین حسینی، ۲۸ صفر و همچنین همکاری ارزنده این مجموعه در اجرای پروژه‌های عمرانی، قدردانی کرد.

    Print Friendly, PDF & Email


  • برجسب :
  • ايميل: news@.ir شماره پيامک:000 اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب
    نظرات کاربران در "اختصاص‌نیافتن سهم شهرداری‌ها از جرایم‌رانندگی، منصفانه نیست"

    نظرات

    برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

    آخرین اخبار
    • دومین نکوداشت ملی علامه جعفری در مجتمع مس سونگون برگزار می‌شود
    • تداوم دیدار و تکریم خانواده‌های معظم شهدا توسط مجتمع مس سونگون در ورزقان، خاروانا، اهر، هوراند و تبریز
    • معاون وزیر بهداشت: افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته های پزشکی و دندانپزشکی معطل منابع مالی است
    • سازمان منطقه آزاد ارس به عضویت سازمان جهانی گردشگری پذیرفته شد
    • استاندار آذربایجان شرقی: توسعه متوازن با هم‌افزایی و خرد جمعی محقق می‌شود
    • تصفیه زهاب اسیدی پخیرچای؛ گام بلند سونگون برای حفاظت از محیط زیست و سالم سازی منابع آبی
    • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سونگون با سه دانشگاه برتر آذربایجان‌شرقی
    • ۴۴ مدرسه با یک دانش‌آموز در آذربایجان‌شرقی وجود دارد
    • کاهش چهار درصدی تلفات جاده‌ای آذربایجانشرقی/ بهسازی ۱۳۰کیلومتری آسفالت آزادراه تبریز-زنجان
    • مسیرگشایی یک‌کیلومتری شهید سعیدی در مراحل پایانی/اراده مدیریت شهری برای احیای باغات شهر
    • در دیدار مدیرعامل شرکت ملی مس و استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید شد؛
    • آنسامبل موسیقی تجربی تبریز” در بخش نهایی فستیوال موسیقی معاصر
    • نمایش «اولولری قویلایین» به طاها بهروزی و علیسان جباری تقدیم می‌شود
    • تبریز در مسیر توسعه پایدار زیرساخت‌های شهری
    • تصویب نهایی طرح فاز ۲ شهرک خاوران تبریز در شورای عالی شهرسازی و معماری
    • شهرک جوانان؛ گامی مهم در ساماندهی حاشیه‌نشینی تبریز
    • صادرات کالاهای تولیدی آذربایجان‌شرقی به ۹۱ کشور/ترکیه در صدر کشورهای مقصد صادراتی
    • معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی: تاخیر در ثبت وقایع حیاتی پذیرفتنی نیست
    • حمزه‌زاده: سرمایه‌گذاری در گردشگری نباید محدود به هتل‌سازی باشد
    • شورای برنامه آذربایجان شرقی ۳۰ مصوبه داشت/ تاکید بر افزایش اعتبارات مناطق محروم
    • بهره‌برداری از ۳ تقاطع غیرهمسطح در شرق تبریز با تسریع عملیات عمرانی
    • آب مشترکان پرمصرف در شهر تبریز قطع می‌شود
    • کمبود نیروی ماهر دغدغه اصلی صنعت کفش تبریز 
    • مدیرکل محیط‌زیست آذربایجان شرقی: دریاچه ارومیه نشانه بحران بزرگتر است
      • خانه
      • اجتماعی
      • سیاسی
      • فرهنگی
      • ورزشی
      • طنز