رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجانشرقی با بیان اینکه طبق آمار پزشکی قانونی، ۵۵ درصد تصادفات فوتی استان مربوط به شهر تبریز است، گفت: ۶۶۰ هزار دستگاه خودرو و ۲۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر تبریز تردد میکنند.
ناصر میکائیلی، در صحن علنی شورای اسلامی شهر اظهار داشت: در سال ۹۰ شمار فوتیهای شهر تبریز ۱۹۴ نفر بود که این تعداد، سال گذشته ۵۲ درصد کاهش یافت.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجانشرقی، افزود: وضعیت ترافیکی تبریز در دو سال پیاپی، در بحث کاهش تلفات، رتبه برتر را از آن خود کرده است که این موفقیت ارزشمند، مرهون همکاری و تعامل صمیمی شهرداری تبریز و راهنمایی و رانندگی استان است.
میکائیلی، در ادامه با اشاره به تردد ۶۶۰ هزار دستگاه خودرو و ۲۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر تبریز اظهار داشت: با وجود این تراکم خودرویی، امسال پنجمین سال است که راهنمایی و رانندگی استان با همکاری شهرداری تبریز و استانداری، موفق شده تلفات ایمنی و تصادفات را کاهش دهد.
وی با بیان اینکه طبق آمار پزشکی قانونی، ۵۵ درصد تصادفات فوتی استان مربوط به شهر تبریز است، خاطرنشان کرد: در هشت ماه گذشته، تلفات جرحی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۴۲ نفر کم شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجانشرقی، ادامه داد: توان راهنمایی و رانندگی شهر تبریز در حوزه تجهیزات و منابع انسانی، معطوف کاهش تلفات حادثهساز شده است، بر این اساس، در هشت ماه گذشته، شمار برگهای جریمه صادره در خصوص تلفات حادثهساز، نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۹۷ هزار برگ افزایش داشته است.
میکائیلی اضافه کرد: در هشت ماه گذشته، تنها در مرکز مونیتورینگ و کنترل شهر تبریز، ۳۴ هزار و ۵۳۷ برگ جریمه صادر شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجانشرقی، خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات تطبیقی، ۴۴ درصد تصادفات مربوط به تخلف «عدم توجه به جلو» و ۲۷ درصد، مربوط به « عدم رعایت حق تقدم» است.
میکائیلی، با تاکید بر توجه به نقاط حادثهخیز شهر، گفت: اتوبان پاسداران ۱۷ درصد، میدان آذربایجان ۹ درصد، چایکنار ۶ درصد، محدوده تراکتورسازی ۴ درصد و پل وادی رحمت ۳ درصد نقاط حادثهخیز شهر تبریز را به خود اختصاص داده است.
وی از اتوبان شهید کسایی به عنوان آتش زیر خاکستر تصادفات تبریز یاد کرد و افزود: متولی این مسیر ۱۷کیلومتری، طبق قانون بر عهده ادارهکل راهوشهرسازی است، با این حال شهرداری، بر حسب دلسوزی خود، اقدامات ویژهای را در این خصوص اجرا کردهاست.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجانشرقی، خاطرنشان کرد: در تبریز جرثقیل با توناژ ۸۰ تن نداریم و همین باعث کندی جمعآوری تصادفات سنگین در سطح شهر میشود.
میکائیلی، با اشاره به آمار سنی تصادفات فوتی اضافه کرد: بیشترین فوتی مربوط به شهروندان بالای ۷۰ سال و زیر ۱۵ سال است که این امر، نشانگر ضرورت مکانیزه کردن پلهای عابر پیاده است.
وجود مجتمعهای پزشکی و نبود پارکینگ به خصوص در ۱۷ مناطق شهریور و پاستور، برخورد با سد معبرهایی که موجب تصادفات عابران پیاده میشوند، مکانیابی اصولی در نصب تلویزیونهای شهری، مکانیابی قانونمند مجتمعهای آموزشی که موجب بروز ترافیک میشود، انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر و تقویت زیرساختها و تجهیزات پلیس راهور شهر تبریز، از دیگر نکات مورد تاکید سرهنگ میکائیلی بود.

ايميل: news@.ir | شماره پيامک:000 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
- علت کاهش تولید گندم و کمبود جو در آذربایجانشرقی
- استاندار آذربایجان شرقی: یک روز تعلل هم در انتقال آب ارس پذیرفتنی نیست
- انتخابات مختلف بستر تقویت اعتماد عمومی به نظام است
- رکوردشکنی در تولید کارخانههای تغلیظ مجتمع مس سونگون
- آب شرب تبریز در محدوده مجاز استاندارد است / نیاز به بودجه برای بررسی سایر شهرستانها
- نماینده تبریز از اقدامات مجلس برای بهبود معیشت و تقویت پدافند کشور خبر داد
- کاهش قیمت تمامشده تولید؛ نسخه نجاتبخش اقتصاد کشاورزی است
- دفاع از رساله دکتری با موضوع «دیپلماسی شهری» و نقش رسانه ها توسط همکار شهرداری تبریز
- آذربایجانشرقی گنجینه طلای کشور
- تصادفات رانندگی در آذربایجانشرقی هفت هزار و ۹۴۸ فوتی و مصدوم به جا گذاشت
- خرید تضمینی ۵۱ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی
- تاکید مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی بر نقش بانوان در توسعه آموزش مهارتی
- قاچاقچیان آثار تاریخی در اسکو به دام افتادند
- مسیر دیپلماسی را دنبال میکنیم
- ۲ کرسی هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی برای تبریز
- تبریزیها ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی خریدند
- زنجیره تولید غذا در بحران جنگ تحمیلی ۱۲ روزه در آذربایجان شرقی متوقف نشد
- حضور بانوان در ورزشگاه موجب افزایش نشاط اجتماعی در بین خانوادهها شد
- کاهش ۹ درصدی فوتیهای تصادفات رانندگی در آذربایجانشرقی
- ارزش تولیدات منطقه آزاد ارس به ۸۲ هزار میلیارد ریال رسید
- استاد اقلیمشناسی: احیای دریاچه ارومیه جز با انتقال آب دریاهای آزاد ممکن نیست
- تأکید عظمایی بر رفع گلوگاههای زیرساختی در مسیر توسعه مس سونگون
- انتقال آب ارس؛ نیاز حیاتی تبریز در انتظار توجهی جدی
- شهردار تبریز: فرصت های سرمایه گذاری موجب درآمد پایدار و رونق اقتصادی می شود