• درباره ما
  • تماس با ما
  • ارسال خبر
  • فید خوان
    • خانه
    • اجتماعی
    • سیاسی
    • فرهنگی
    • ورزشی
    • طنز
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : سه‌شنبه 27 بهمن 1394 | کد خبر : 3442
  • احداث مسیر راه‌آهن ائل‌گلی تا راه‌آهن مرکزی تبریز به صورت زیرزمینی یا گالری

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از افتتاح راه آهن میانه – تبریز تا بستان‌آباد در سال ۹۶ خبر داد و گفت: این خط راه آهن در تبریز به ایستگاه ائل‌گلی رسیده و تا راه‌آهن مرکزی تبریز به صورت زیرزمینی یا گالری احداث می‌شود.

    توحید اخلاقی درخصوص راه‌آهن میانه- تبریز اظهار داشت: فاز نخست این پروژه از میانه تا بستان‌آباد به طول ۱۱۰ کیلومتر زیرسازی آن انجام شده و روسازی ۵۰ کیلومتر آن آماده ریل‌گذاری است.

    وی افزود: ۱۱۰ کیلومتر از این خط آهن سال آینده تا بستان آباد به بهره‌برداری می‌رسد و نظر دولت این است که تا پایان سال ۹۶ فاز نخست راه آهن تبریز ـ میانه که شامل میانه تا بستان‌آباد در ۹ ایستگاه می‌شود را مورد بهره‌برداری قرار دهد.

    اخلاقی اضافه کرد: در این پروژه در نظر داریم به جای ریل کوتاه از ریل‌های بزرگ استفاده شود و ریل‌ها از هندوستان خریداری شده که بخشی از این ریل‌ها به این پروژه اختصاص می‌یابد.

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: درخصوص فاز بعدی این پروژه از بستان‌آباد تا تبریز نیز موانعی بر سر راه پروژه قرار گرفته که یکی از این مشکلات وجود ناهمواری‌های فراوان در مسیر بوده که سبب زمان‌بر شدن اجرای باقی عملیات شده است.

    وی با بیان اینکه راه آهن میانه – تبریز در این شهر به ایستگاه ائل‌گلی می‌رسد و قرار است این خط به راه آهن مرکزی تبریز وصل شود، گفت: در حال حاضر اسناد مناقصه آن نیز آماده واگذاری می‌شود.

    وی درخصوص نحوه اجرای راه‌آهن ائل‌گلی تا راه‌آهن مرکزی تبریز نیز گفت: پس از مطالعات لازم این طرح به صورت زیرزمینی و یا گالری احداث می‌شود.

    مسیر خط آهن تبریز ـ میانه که به طول ۱۸۳ کیلومتر، ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است، در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵٫۵ ساعت کاهش می‌دهد. این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

    ۱۵ سال از آغاز عملیات اجرایی راه آهن میانه-تبریز، که ریل ترانزیتی کشور به شمار می‌رود و راه آهن ایران را به آذربایجان و ترکیه وصل می‌کند، می‌گذرد.

    خط آهن تبریز- میانه از جمله پروژه‌های بزرگ و راهبردی استان آذربایجان شرقی است که در ۱۰ قطعه به هم پیوسته و در مجموع به طول ۲۰۰ کیلومتر توسط مهندسان و پیمانکاران استان ساخته می‌شود و تاکنون بیش از ۸۹ درصد از عملیات زیرساخت های آن به پایان رسیده است.

    در مسیر این پروژه ۱۱ تونل نسبتا بزرگ و ۱۰ گالری در مجموع به طول ۱۴٫۳۴ کیلومتر، ۲۱ پل بزرگ و بلند به طول حدود هشت کیلومتر و نیز افزون بر ۵۱۵ آب رو با طول حدود ده کیلومتر ساخته می‌شود.

    با احداث راه آهن میانه – بستان آباد – تبریز علاوه بر کاهش مسیر قطارهای مسافربری، مسافت قطارهای باری – ترانزیتی کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس به اروپا و بالعکس نیز به همین میزان کاهش می‌یابد و این امر به خوبی اهمیت فرامنطقه‌ای این پروژه را نشان می‌دهد.

    با توجه به اینکه این خط راه آهن از تبریز ادامه یافته و در مرز جلفا به راه آهن جمهوری آذربایجان و در ایستگاه رازی به راه آهن ترکیه متصل می‌شود از منظر ترانزیت کالا و مسافر بسیار مهم است.

    Print Friendly, PDF & Email


  • برجسب :
  • ايميل: news@.ir شماره پيامک:000 اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب
    نظرات کاربران در "احداث مسیر راه‌آهن ائل‌گلی تا راه‌آهن مرکزی تبریز به صورت زیرزمینی یا گالری"

    نظرات

    برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

    آخرین اخبار
    • پایتخت شیرینی و قیر ایران کجاست؟
    • توسعه مراودات فرهنگی بین ایران و قزاقستان با خواهر خواندگی تبریز و شهر آستانه
    • دستگیری کلاهبرداران ۳۵۰ میلیارد ریالی در آذربایجان شرقی
    • قاچاق سالانه ۶۰۰۰ تراکتور ایرانی به خارج از کشور
    • پرواز هواپیمای بارورسازی ابرها بر فراز حوضه آبریز دریاچه ارومیه
    • اعضای ستاد انتخابات شهرستان تبریز معرفی شدند
    • دومین نکوداشت ملی علامه جعفری در مجتمع مس سونگون برگزار می‌شود
    • تداوم دیدار و تکریم خانواده‌های معظم شهدا توسط مجتمع مس سونگون در ورزقان، خاروانا، اهر، هوراند و تبریز
    • معاون وزیر بهداشت: افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته های پزشکی و دندانپزشکی معطل منابع مالی است
    • سازمان منطقه آزاد ارس به عضویت سازمان جهانی گردشگری پذیرفته شد
    • استاندار آذربایجان شرقی: توسعه متوازن با هم‌افزایی و خرد جمعی محقق می‌شود
    • تصفیه زهاب اسیدی پخیرچای؛ گام بلند سونگون برای حفاظت از محیط زیست و سالم سازی منابع آبی
    • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سونگون با سه دانشگاه برتر آذربایجان‌شرقی
    • ۴۴ مدرسه با یک دانش‌آموز در آذربایجان‌شرقی وجود دارد
    • کاهش چهار درصدی تلفات جاده‌ای آذربایجانشرقی/ بهسازی ۱۳۰کیلومتری آسفالت آزادراه تبریز-زنجان
    • مسیرگشایی یک‌کیلومتری شهید سعیدی در مراحل پایانی/اراده مدیریت شهری برای احیای باغات شهر
    • در دیدار مدیرعامل شرکت ملی مس و استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید شد؛
    • آنسامبل موسیقی تجربی تبریز” در بخش نهایی فستیوال موسیقی معاصر
    • نمایش «اولولری قویلایین» به طاها بهروزی و علیسان جباری تقدیم می‌شود
    • تبریز در مسیر توسعه پایدار زیرساخت‌های شهری
    • تصویب نهایی طرح فاز ۲ شهرک خاوران تبریز در شورای عالی شهرسازی و معماری
    • شهرک جوانان؛ گامی مهم در ساماندهی حاشیه‌نشینی تبریز
    • صادرات کالاهای تولیدی آذربایجان‌شرقی به ۹۱ کشور/ترکیه در صدر کشورهای مقصد صادراتی
    • معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی: تاخیر در ثبت وقایع حیاتی پذیرفتنی نیست
    • حمزه‌زاده: سرمایه‌گذاری در گردشگری نباید محدود به هتل‌سازی باشد
      • خانه
      • اجتماعی
      • سیاسی
      • فرهنگی
      • ورزشی
      • طنز