شهردار کلانشهر تبریز صرف هزینه برای توسعه زیرساختهای شهری بخصوص مترو را به نفع شهروندان و شهر دانست.
به گزارش پایگاه خبری بامدادتبریز، مهندس ایرج شهین باهر در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامیش هر تبریز با اشاره به بحث فاینانس خط دوم مترو تبریز اظهار داشت: اگر امروز هزینه زیادی برای مسائل زیربنایی از قبیل مترو انجام دهیم در مقابل اینکه مردم از خدمات ارائه شده زودتر استفاده کنند و آلودگی هوا و معضل ترافیک تبریز حل شود قطعا ارزشمند است.
مهندس ایرج شهین باهر با تاکید بر اینکه مردم انتظار دارند مترو تبریز راه اندازی شود تا مشکلات زیست محیطی و ترافیک شهر حل شود گفت: در حال حاضر تبریز با مشکل ترافیک دست و پنجه نرم می کند و قطعا راه اندازی خط یک و دوم مترو تبریز خواهد توانست بخش بزرگی از مشلات ترافیکی تبریز را رفع کند در کنار آن مسائل آلودگی های زیست محیطی نیز با راه اندازی مترو وکاهش استفاده از وسایل نقلیه دیگر کاهش خواهد یافت.
شهردار تبریز با تاکید بر اینکه در حال حاضر در بین کلانشهرها در خصوص گرفتن فاینانس رقابت وجود دارد گفت: تمامی کلانشهرها از فاینانس برای ساخت مترو استفاده می کنند و مردم از ما می پرسند چگونه است که مترو مشهد راه اندازی شده است اما هنوز خط یک ما کامل نیست، جواب این مسئله این است که آنها از روش فاینانس استفاده کرده اند و با پیگیری توانسته اند از فاینانس برای تکمیل قطار شهری استفاده کنند.
وی افزود: دغدغه و پیگیری اصلی ما از رئیس جمهور این بود که مجوز بگیریم تا با روش فاینانس تمام خط دوم قطار شهری تبریز را اجرا کنیم.
مهندس باهر گفت: با توجه به سهم دولت و شهرداری در هزینه مترو، نیمی از فاینانس را دولت تضمین کرده و پرداخت خواهد کرد. اگر ما هم در این قضیه تعلل و عدم دقت کرده باشیم دولت از قضیه فاینانس به راحتی عبور نمی کند و در مساتئل مالی بررسی دقیقی انجام می دهد.
شهردار تبریز افزود: در برنامه ششم توسعه کل تعهدات دولت به شهرداری در خصوص مترو به سمت حذف شدن می رود و امروز ما هر اندازه که فاینانس برداریم چون پنجاه درصد آن را دولت پرداخت خواهد کرد برای ما برد به حساب می آید چون بعد از ابلاغ برنامه ششم، دولت به هیچ وجه تضمین نمی کند که سهم پنجاه درصدی مترو را پرداخت کند.
مهندس ایرج شهین باهر افزود: ای کاش در شورای دور سوم برای خط دو و خط یک با دلار هزار تومانی فاینانس اخذ می شد و با آن پول خط یک و دو ساخته می شد و امروز ما بدهی آن را می دادیم در عوض دو خط ما کار می کرد چون هیج تضمینی نیست که اگر امروز ما از فاینانس استفاده نکنیم بتوانیم با برآوردهای امروز خط دوم متر را به سرانجام برسانیم.
شهردار کلانشهر تبریز در پایان سخنانش اظهار داشت: امروز هر کیلومتر ساخت مترو ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که در سه سال بعد قطعا بالاتر خواهد بود. پس قطعا هر چه زودتر این فاینانس اختصاص یابد و کار را شروع کنیم به نفع شهر خواهد بود. البته در تمامی مراحل روند اجرای پروسه اخذ فاینانس اعضای محترم شورا قطعا می توانند نظارت، پیگیری و برررسی کنند .

ايميل: news@.ir | شماره پيامک:000 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
- تغییر سبک زندگی، بر کاهش میزان فرزندآوری اثر گذاشته است
- مالک رحمتی؛ استانداری که از مردم بود و در دل مردم ماند
- دریغا آل هاشم
- کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی برگزار مینماید:
- هدفگذاری برای افزایش سه برابری گردشگران خارجی در آذربایجانشرقی
- زنوزی: جشنهای قهرمانی تراکتور نمادی از جشن ملی فارغ از تعلقات تیمی باشد
- استاندار: صنایع فرسوده آذربایجان شرقی نیازمند توجه فوری است
- پزشکیان: بهدنبال توافق هستیم اما کنار گذاشتن هستهای نه
- بافت تاریخی تبریز ساماندهی میشود
- شهرکهای رفاه سالمندان در کشور ایجاد میشود
- ظرفیت ورزشگاه یادگار امام تبریز باید به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد
- دستبند پلیس بر دستان ۱۴ نفر از اراذل و اوباش تبریز
- اصلاح قانون سخت و زیان آور بودن مشاغل کارگری را تا پایان سال به سرانجام می رسانیم
- گفت و گو با یونس تارپود موسس گروه دفنوازان سماع
- رونق گردشگری آذربایجانشرقی با توسعه زیرساختهای حمل و نقل
- استاندار آذربایجان شرقی: تامین اجتماعی به نهادی اثرگذار در نظام حکمرانی کشور تبدیل شده است
- کارخانه ماشینسازی تبریز از محل مولدسازی نوسازی شود
- لغو مراسم اهدای جام قهرمانی تراکتور در دیدار با نساجی
- شهردار تبریز: مراودات اقتصادی ایران و ترکیه از مسیر شهرداریها و بخش خصوصی تسهیل شود
- رییس و ۴۵ کارمند ثبت اسناد و املاک تبریز به اتهام رشوه دستگیر شدند
- مدیرکل ارشاد آذربایجانشرقی: رویدادهای هنری استان گردشگرمحور است
- معاون رئیس جمهور: نخستین مزرعه خورشیدی روستایی کشور در کندوان راه اندازی میشود
- برگزاری اولین جلسه کارگروه استانی پروژه ملی GNAF در آذربایجان شرقی
- تحصیل و تفریح؛ عطایی که کودکان حاشیهنشین تبریز به لقای نانآوری میبخشند
- معاون وزیر: آذربایجان شرقی به پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نیاز دارد
- عزم عمومی برای تحقق برنامه های “تبریز پایتخت محیط زیست کشورهای آسیایی”
- نقش معلمان فراتر از تدریس است/ مهمترین دغدغه معلمان مسائل مالی و معیشتی است
- زیر پای همدیگر را نکشیم/ تا زنده هستم برای تغییر تلاش خواهم کرد
- پیش بینی درآمدزایی ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی مس سونگون برای آذربایجان شرقی
- معلمان استان هم قسم شدهاند