شهردار کلانشهر تبریز صرف هزینه برای توسعه زیرساختهای شهری بخصوص مترو را به نفع شهروندان و شهر دانست.
به گزارش پایگاه خبری بامدادتبریز، مهندس ایرج شهین باهر در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامیش هر تبریز با اشاره به بحث فاینانس خط دوم مترو تبریز اظهار داشت: اگر امروز هزینه زیادی برای مسائل زیربنایی از قبیل مترو انجام دهیم در مقابل اینکه مردم از خدمات ارائه شده زودتر استفاده کنند و آلودگی هوا و معضل ترافیک تبریز حل شود قطعا ارزشمند است.
مهندس ایرج شهین باهر با تاکید بر اینکه مردم انتظار دارند مترو تبریز راه اندازی شود تا مشکلات زیست محیطی و ترافیک شهر حل شود گفت: در حال حاضر تبریز با مشکل ترافیک دست و پنجه نرم می کند و قطعا راه اندازی خط یک و دوم مترو تبریز خواهد توانست بخش بزرگی از مشلات ترافیکی تبریز را رفع کند در کنار آن مسائل آلودگی های زیست محیطی نیز با راه اندازی مترو وکاهش استفاده از وسایل نقلیه دیگر کاهش خواهد یافت.
شهردار تبریز با تاکید بر اینکه در حال حاضر در بین کلانشهرها در خصوص گرفتن فاینانس رقابت وجود دارد گفت: تمامی کلانشهرها از فاینانس برای ساخت مترو استفاده می کنند و مردم از ما می پرسند چگونه است که مترو مشهد راه اندازی شده است اما هنوز خط یک ما کامل نیست، جواب این مسئله این است که آنها از روش فاینانس استفاده کرده اند و با پیگیری توانسته اند از فاینانس برای تکمیل قطار شهری استفاده کنند.
وی افزود: دغدغه و پیگیری اصلی ما از رئیس جمهور این بود که مجوز بگیریم تا با روش فاینانس تمام خط دوم قطار شهری تبریز را اجرا کنیم.
مهندس باهر گفت: با توجه به سهم دولت و شهرداری در هزینه مترو، نیمی از فاینانس را دولت تضمین کرده و پرداخت خواهد کرد. اگر ما هم در این قضیه تعلل و عدم دقت کرده باشیم دولت از قضیه فاینانس به راحتی عبور نمی کند و در مساتئل مالی بررسی دقیقی انجام می دهد.
شهردار تبریز افزود: در برنامه ششم توسعه کل تعهدات دولت به شهرداری در خصوص مترو به سمت حذف شدن می رود و امروز ما هر اندازه که فاینانس برداریم چون پنجاه درصد آن را دولت پرداخت خواهد کرد برای ما برد به حساب می آید چون بعد از ابلاغ برنامه ششم، دولت به هیچ وجه تضمین نمی کند که سهم پنجاه درصدی مترو را پرداخت کند.
مهندس ایرج شهین باهر افزود: ای کاش در شورای دور سوم برای خط دو و خط یک با دلار هزار تومانی فاینانس اخذ می شد و با آن پول خط یک و دو ساخته می شد و امروز ما بدهی آن را می دادیم در عوض دو خط ما کار می کرد چون هیج تضمینی نیست که اگر امروز ما از فاینانس استفاده نکنیم بتوانیم با برآوردهای امروز خط دوم متر را به سرانجام برسانیم.
شهردار کلانشهر تبریز در پایان سخنانش اظهار داشت: امروز هر کیلومتر ساخت مترو ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که در سه سال بعد قطعا بالاتر خواهد بود. پس قطعا هر چه زودتر این فاینانس اختصاص یابد و کار را شروع کنیم به نفع شهر خواهد بود. البته در تمامی مراحل روند اجرای پروسه اخذ فاینانس اعضای محترم شورا قطعا می توانند نظارت، پیگیری و برررسی کنند .
ايميل: news@.ir | شماره پيامک:000 |
- تراکتور ظرفیت بالایی برای هویتسازی و گردشگری ورزشی دارد
- سی و ششمین دوره جشنواره تئاتر استانی در آذربایجان شرقی
- جوانانی که در صف وام ازدواج پیر میشوند!
- قوْی گئتسین شعر طنز حمید آرش آزاد
- افزایش ۱۹ درصدی صادرات محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
- فروش ۷۰ میلیارد ریالی نمایشگاه صنایع دستی تبریز
- استاندار: احیای دریاچه ارومیه نیازمند مشارکت مردم در تصمیم گیریها است
- تراکتورسازی مدال افتخار حوزه صادرات کشور را از رئیس جمهور دریافت کرد
- تقویت دیپلماسی اقتصادی، کلید توسعه صادرات غیرنفتی
- ظرفیتهای نهفته در صنایعدستی آذربایجانشرقی
- ۲.۵ میلیون گردشگر داخلی به آذربایجانشرقی سفر کردند
- چراغ صنایع دستی در مسیر خاموشی
- ترافیک تبریز؛ گره پیچیدهای که با توسعه حمل و نقل ترکیبی باز میشود
- استاندار آذربایجان شرقی: سیاست خارجی باید پیشران دیپلماسی اقتصادی باشد
- جان باختن ۵۸۸ نفر در سوانح رانندگی آذربایجانشرقی
- گاز رسانی به ۴۱ روستای آذربایجان شرقی در حال انجام است
- ۲۴۰ مرکز جامع سلامت روستایی در آذربایجان شرقی فعال است
- انجام مطالعات احداث مسیر ریلی از دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان تا شهر گوگان
- استاندار: تبریز آماده نقشآفرینی تاریخی در حوزه دیپلماسی است
- توسعه دیپلماسی شهری با راه انداری “رایزن شهرداری” در سفارتخانهها
- انگار که میخاره تنم! شعر طنز حمید آرش آزاد
- دستگیری مرد هزار چهره در تبریز به اتهام سوء استفاده از جایگاه شغلی مسوولان
- مدیرعامل راه آهن: مشکلات قطار اتوبوسی تبریز به دانشگاه شهید مدنی رفع میشود
- لزوم ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در تبریز
- رئیس مجمع نمایندگان آذربایجانشرقی: ۹۳ درصد صنعت استان در دست بخش خصوصی است
- پروژههای میراثفرهنگی آذربایجانشرقی بازدید و رصد میشوند
- منتظرِتشکیل جلسات شورایعالی کار هستیم/ وزیر کار فکری به حال دستمزد کارگران کند!
- راهاندازی مجدد قطار تهران-وان و تبریز-وان به زودی
- امام جمعه تبریز: تفرقه اندازی مهمترین رویکرد فرقه های ضاله است
- استاندار: جبران عقبماندگیهای تاریخی آذربایجان شرقی نیازمند مشارکت بخش خصوصی است