نگاهی به رویکردهای عمرانی استان در سالهای اخیر نشان میدهد، دولت، اغلب با «قطعهبندی وعدهها» سعی کرده مطالبات و انتطارات عمومی را مدیریت کرده و از این طریق، زمان بیشتری برای اجرای پروژهها اختیار کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامدادتبریزبه نقل از فارس ، تفکیک و قطعهبندی پروژههای زیرساختی، یک راهکار رایج در حوزه عمران است، اما همین راهکار، در استان آذربایجانشرقی به قدری فرساینده و اعصابخردکن شده که شان و جایگاه فنی پروژهها در حال کمرنگشدن است.
بزرگراه بستانآباد به سراب، در کنار چند پروژه ریلی و جادهای، از جمله این طرحها است که از هشت سال پیش، قطعهبندی شده است. اجرای این پروژه با توجه به بستر ترانزیتی مسیر و آمار بالای تصادفات، بسیار حائز اهمیت است، اما باور کنید طول آن ۶۴ کیلومتر بیشتر نیست. «۹ سال فرصت برای اجرای ناقص ۶۴ کیلومتر جاده» شاهکاری است که فقط از مسئولان آذربایجانشرقی بر میآید.
مجریان و مدیران پروژه، از همان مرحله کلنگزنی، طوری این مسیر را به عنوان یک اَبَرپروژه سهمناک و عظیم در تلقی عموم، جا انداختهاند که انتظار مردم از موعد بهرهبرداری، متوجه دورترین چشمانداز زمانی باشد.
همین چند روز پیش وزیر راه و شهرسازی به آذربایجانشرقی آمده و هفت کیلومتر یکی از قطعات را مثلاً افتتاح کرده است. اما چند ساعت بعد کاشف به عمل آمده همین هفت کیلومتر ناقص است. یعنی پروژه، اصطلاحاً خام است و علایم راهنمایی و ترافیکی در آن، اعمال نشده است. شاهد ماجرا هم این بوده که وزیر خودش در مصاحبه حاشیه افتتاح گفته، با توجه به اینکه افتتاح پروژه نصفونیمه است، حواستان به رانندگیتان باشد.(نقلبه مضمون).
البته همین افتتاح الکی چند ساعت طول نکشیده و راه، دوباره بسته شده است، تا یادمان بیفتد دولت آه ندارد با ناله سودا کند. به همین خاطر سعی میکند با قطعهبندی وعدهها، فرصت بیشتری در اختیار بگیرد تا مجال لازم را برای گرفتن بودجههای محققنشده در اختیار داشته باشند.
پروژه بزرگراه بستانآباد به سراب، از سال ۸۹ تاکنون چند دولت، چند وزیر راهوشهرسازی و چند استاندار و فرماندار را تجربه کرده است. پروژه از آغاز در سه قطعه تعریف شده و بعد از آن، هر یک از قطعات، به قطعات کوچک و کوچکتر تبدیل شده است. حالا مدتی است که دیگر صحبت از قطعه اول و دوم و سوم نیست، چون که هر قطعه به کیلومترهای کوچکتر تبدیل شده و معیار وعدهها به «کیلومتر» رسیده است.
با این روال، بعید نیست در آیندهای نزدیک منتظر وعدههایی از قبیل آسفالت ۱۰ مترِ اول، زیرسازی ۱۰ مترِ دوم، بهرهبرداری احتمالی از ۱۰ مترِ سوم و… باشیم.
ايميل: news@.ir | شماره پيامک:000 |
- برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم در فرهنگسرای نیکدل
- نصب تابلوهای تبلیغاتی دور دوم انتخابات مجلس، در معابر سطح حوزه
- برگزاری نمایشگاه آثار خط استاد حمید امینی در فرهنگسرای نیکدل
- سرویس بهداشتی باغ گلستان برای استفاده عموم رایگان شد
- فضاسازی معابر منطقه ۸، به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
- برگزاری سومین نشست فرهنگی، هنری “به وقت تبریز” در فرهنگسرای نیکدل
- تبریک روز معلم، توسط عضو شورای شهر و شهردار منطقه ۸ تبریز
- آسفالت تراشی مسیر چایکنار، حد فاصل پل قائم مقام تا خیابان تئاتر
- نمایی از زندگی کارگران؛ ۳۰ سال کار و فقط ۴ سال سابقهی بیمه!
- استاندار آذربایجان شرقی: هر دانشجو و استاد دانشگاه یک رسانه باشد
- نقش توسعه مناسبات با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم در احیا اهمیت تاریخی تبریز
- “راز خوشه پروین” در تبریز توسط شهرداری منطقه ۸ به روی صحنه میرود
- فضاسازی معابر منطقه ۸ به مناسبت فرا رسیدن روز معلم
- قدردانی هیات امنای مسجد اندبیلی ها از شهردار ناحیه دو منطقه ۸
- مشارکت شهرداری منطقه ۸ تبریز در مرمت و ساماندهی مساجد سطح حوزه
- برگزاری برنامه صبحانه سالم بانوان در فرهنگسرای تربیت
- برگزاری کارگاه آموزشی “داستان نویسی” در فرهنگسرای نیکدل
- آغاز کاشت ۴۰۰هزار بوته گل فصلی در محدوده شهرداری منطقه ۸
- کد گذاری باکسهای زباله در محدوده شهرداری منطقه ۸
- تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
- آشنایی با ۱۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی
- مدارس کانکسی آذربایجان شرقی تا پایان دولت سیزدهم برچیده شود
- تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات تراکتورسازی ایران را ندارند
- برگزاری کارگاه آشپزی “دسر شکلاتی” در فرهنگسرای تربیت
- برگزاری کارگاه آشپزی “کیک دورنگ عصرانه” در فرهنگسرای تربیت
- فضاسازی معابر منطقه ۸ به مناسبت فرا رسیدن روز کارگر
- برگزاری برنامه صبحانه سالم در فرهنگسرای تربیت
- سنگفرش پیاده رو ها در خیابان ارک جدید
- لکه گیری و آسفالت ریزی کوچه ولیعصر در خیابان محققی غربی
- اجرای طرح “تبریز بهشت ماندگار” در کوی سنجران و شهید بهرامی