• درباره ما
  • تماس با ما
  • ارسال خبر
  • فید خوان
    • خانه
    • اجتماعی
    • سیاسی
    • فرهنگی
    • ورزشی
    • طنز
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : پنج‌شنبه 25 اسفند 1401 | کد خبر : 32068
  • آخرین ایستگاه خط یک قطار شهری تبریز بهره برداری شد

    ایستگاه شمار ۱۳ ( قونقا ) خط یک قطارشهری تبریز به عنوان آخرین ایستگاه این خط با هزینه کرد ۵۰۰ میلیارد تومانی با حضور استاندار آذربایجان شرقی بهره برداری شد.

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد تبریز، ایستگاه قونقا قطارشهری تبریز با مساحت ۱۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع دارای سه طبقه (سکوی سوارشدن، تراز بلیت فروشی و چند منظوره تجاری) و شامل سه دسترسی (۲ ورودی جنوبی و یک ورودی شمالی) از نوع ایستگاه ساحلی است و بر اساس معماری بومی ایرانی – اسلامی طراحی و اجرا شده است.

    عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از ایستگاه «قونقا» قطارشهری تبریز در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این ایستگاه با سرعت و دقت زیاد در کمترین زمان ممکن اجرا شده است، افزود: هم اکنون مسافرگیری در ۱۸ ایستگاه خط یک قطارشهری تبریز به صورت ۱۰۰ درصدی انجام می شود.

    وی اظهار کرد: تکمیل و بهره برداری از ایستگاه‌های خط یک موجب تسهیل تردد شهروندان و به حداقل رسیدن حجم ترافیک شهر می شود و در این راستا توسعه حمل و نقل عمومی مورد توجه مدیران ارشد استانی و مدیریت شهری است.

    استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در اجرای این ایستگاه از معماری ایرانی – اسلامی استفاده شده و دارای زیبایی خاصی است، گفت: فرهنگ سازی برای استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی علاوه بر مدیریت حجم ترافیک شهری موجب کاهش آلودگی این شهر نیز می شود.

    خرم با بیان اینکه فاینانس خط ۲ قطارشهری تبریز نیز مصوب شده است، ادامه داد: امید است در سال آینده خط ۲ و ۳ قطارشهری نیز زیر بار عملیات اجرایی برود و ایستگاه های این خطوط نیز برای استفاده شهروندان به بهره برداری برسد.Play

    ۰۰:۰۰

    -۰۱:۰۵MuteSettingsPIPEnter fullscreen

    Download

    تلاش جهادی پرسنل قطارشهری تبریز موجب بهره برداری به موقع ایستگاه «قونقا» شد

    شهردار تبریز نیز در این مراسم گفت: اجرای این ایستگاه به علت وجود منابع آب های زیرزمینی در مسیر، نوع خاکبرداری، مهار سطوح بالا و بتن ریزی با حجم زیاد، کار دشواری بود ولی با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران و متخصصان بر اساس زمان بندی اعلام شده و طبق وعده قبلی به بهره برداری رسید.

    یعقوب هوشیار با اشاره به پیگیری‌های مستمر استاندار آذربایجان شرقی برای تامین مالی پروژه قطارشهری تبریز و کمک‌های دولت در این زمینه افزود: با تلاش مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی تمامی ایستگاه های خط یک آماده مسافرگیری شده است.

    وی با بیان اینکه قونقا آخرین ایستگاه خط یک قطارشهری بود، اظهار کرد: با توجه به تلاش جهادی پرسنل برای بهره برداری از این ایستگاه امید است خط ۲ نیز با سرعت و در کمترین زمان اجرا و تحویل شهروندان شود.

     خط یک قطارشهری تبریز شامل ۱۸ ایستگاه است که از ایستگاه ائل گلی (مقابل هتل پارس) شروع شده و در ادامه از طریق راهنمایی، استاد شهریار، فلکه دانشگاه سپس در طول مسیر خیابان امام(ره) تا میدان ساعت و از آنجا به سمت میدان کهن(سه راه امین) ادامه می یابد.

    این خط بعد از میدان کهن، قونقا، گازران، چهارراه لاله، میدان امام حسین(ع)، شهید باکری و در ایستگاه نور شهرک نور لاله به خط پایان می رسد.

    قطارشهری تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومه‌ای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است

    Print Friendly, PDF & Email


  • برجسب :
  • ايميل: news@.ir شماره پيامک:000 اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب
    نظرات کاربران در "آخرین ایستگاه خط یک قطار شهری تبریز بهره برداری شد"

    نظرات

    برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

    آخرین اخبار
    • دادگستری آذربایجان شرقی مشکلات ۲۴۵ واحد تولیدی را رفع کرد
    • استاندار آذربایجان شرقی: نیروهای هلال احمر در کاهش تلفات حوادث نقش مهمی دارند
    • کاهش هزینه‌های عمرانی با نصب تابلو روزشمار
    • افزایش ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی
    • چهار هزار و ۳۵۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی شناسایی شد
    • افزایش ۳۱ درصدی بازدید از اماکن تاریخی آذربایجان شرقی
    • برداشت محصول بیشتر در سطح زیرکشت کمتر بازدهی تولیدات کشاورزی را افزایش می دهد
    • افزایش ۴۰ درصدی کرایه بلیط ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر تبریز
    • دستگیری سارقان حرفه‌ای اماکن خصوصی در مراغه
    • تورم را با رشد تولید در بخش کشاورزی می توان کنترل کرد
    • تلفات حوادث جاده ای در آذربایجان شرقی ۵۵ درصد کاهش یافت
    • خانه‌های تاریخی تبریز، راویان زندگی گذشتگان
    • سندروم داون قبل از تولد نوزاد قابل تشخیص است
    • بازار تاریخی تبریز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی
    • به مناسبت مهمانی افطار در منزل یکی از اقوام
    • خاطرات حمید آرش آزاد؛یک دوست اهل هیأت‌های حسینی
    • توصیه‌های بهداشتی در سفر/ چگونه سالم به مقصد برسیم؟
    • ارسباران نگین سبز آذربایجان
    • سرمایه گذاری ۴۳۲ میلیارد تومانی برای ساخت مراکز اقامتی و گردشگری در آذربایجان شرقی
    • آذربایجان شرقی در سالی که گذشت
    • روستای صخره ای کندوان از عجایب طبیعت آذربایجان شرقی
    • اجرای ۱۲ ابر پروژه با سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان‌شرقی
    • روایت تمدن و پیشینه تاریخی تبریز از زبان موزه‌ها
    • قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه در آذربایجان شرقی ۱۱۵ هزار تومان مصوب شد
    • ۶ هزار مسافر نوروزی در آذربایجان شرقی به پویش بهبود رفتارهای ترافیکی پیوستند
    • کاهش ۷۸ درصدی تلفات جاده ای در آذربایجان‌شرقی
    • شتاب در تغییر برای رفع بحران آب
    • بحران موجود در حوزه آب بحران مصرف است
    • خاطرات حمید آرش آزاد   ؛ روزنامه‌ی دیواری در مدرسه
    • لیقوان پایتخت پنیر ایران
      • خانه
      • اجتماعی
      • سیاسی
      • فرهنگی
      • ورزشی
      • طنز