• درباره ما
  • تماس با ما
  • ارسال خبر
  • فید خوان
    • خانه
    • اجتماعی
    • سیاسی
    • فرهنگی
    • ورزشی
    • طنز
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه 19 دی 1394 | کد خبر : 2718
  • تشریح روند پیگیری راه‌اندازی خط تولید خودرو با برند اروپایی در تبریز

    رییس انجمن صنایع نیرو محرکه و قطعات خودرو کشور گفت: با پیگیری‌های مدیریت ارشد استان، مجوز تولید خودرو در استان دریافت شده تا انجمن‌های تخصصی خودرو و نیروی محرکه و انجمن کارفرمایان تولیدکننده قطعات خودرو پیشگام برای تولید خودرو با برند اروپایی در تبریز باشند.

    رضا پاشائی، رییس انجمن صنایع نیرو محرکه و قطعات خودرو کشور در جمع خبرنگاران با تقدیر از عملکر استاندار آذربایجان شرقی در پیشنهاد به وزریر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر راه اندازی خط تولید خودرویی با برند اروپایی در تبریز، اظهار داشت: با راه اندازی خط تولید این خودرو خواهیم توانست سالانه بیش از یک هزار دستگاه خودرو تولید کنیم.
    وی با بیان این‌که با راه‌اندازی این خط تولید خودرو می توان برای بیش از ۱۰ هزار نفر در استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرد، خاطرنشان کرد: درصورت تحقق این مهم شاهد کاهش بخشی از مشکلات قطعه سازی و خودروسازی استان خواهیم بود.
    پاشائی با تشریح روند پیگیری و راه‌اندازی این خط تولید در استان گفت: با پیگیری‌های مدیریت ارشد استان، مجوز تولید خودرو در استان دریافت شده و از استانداری پیشنهاد شده تا انجمن‌های تخصصی خودرو و نیروی محرکه و انجمن کارفرمایان تولیدکننده قطعات خودرو پیشگام تشکیل شرکتی برای تولید خودرو با برند اروپایی شوند.
    رییس انجمن صنایع نیرو محرکه و قطعات خودرو کشور با بیان این‌که حضور اعضای این دو تشکل موجب می‌شود که اعضای سایر تشکل‌ها نیز برای سرمایه‌گذاری برای تولید خودرو در استان تشویق شوند، افزود: تبریز از دیرباز قطب قطعه‌سازی کشور بوده است که باید این جایگاه احیا و معرفی شود.
    وی با بیان این‌که استان‌های دیگر کشور با انتشار خبر تولید خودرو با برند اروپایی در تبریز، رایزنی‌های بسیاری برای جلب نظر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در جهت اجرای طرح تبریز در استان خود را دارند، گفت: خوشبختانه استاندار آذربایجان‌شرقی و معاونت اقتصادی مصمم به تحقق این امر در استان هستند که بایستی پیگیری‌های جدی در این زمینه صورت گیرد.
    پاشائی ادامه داد: خودرویی باید به کشور وارد شود که دارای برند مطرح و با ارزشی است، با واردات خودروهای چینی مخالف هستم و اگر وضع به همین روال و بدون تغییر نگرش پیش رود، روزی فرا خواهد رسید که همین خودروهای چینی، کمر صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور را خم خواهد کرد.
    رییس انجمن صنایع نیرو محرکه و قطعات خودرو کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی در قطعه سازی و مجموعه سازی جایگاه ویژه ای در کشور دارد، ولی به جرات می توان گفت که استان در این زمینه در حال از دست دادن جایگاه واقعی خود است که این موضوع نگرانی اکثر فعالان این حوزه را در پی دارد.
    وی با بیان این‌که بیش از نصف کارخانه‌ها در حوزه قطعه سازی، تعطیل شده و یا با توان و ظرفیت کمتر از ۳۰ درصدی خود کار می کنند، تصریح کرد: کیفیت خودروهای تولیدی کشور باید افزایش و قیمت آنها کاهش یابد، اگر به جای واردات بی رویه خودرو، تکنولوژی ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی را وارد کنیم، هم قیمت خودرو کاهش پیدا کرده و هم کیفیت تولیدات افزایش می یابد.

    Print Friendly, PDF & Email


  • برجسب :
  • ايميل: news@.ir شماره پيامک:000 اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب
    نظرات کاربران در "تشریح روند پیگیری راه‌اندازی خط تولید خودرو با برند اروپایی در تبریز"

    نظرات

    برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

    آخرین اخبار
    • تغییر سبک زندگی، بر کاهش میزان فرزندآوری اثر گذاشته است
    • مالک رحمتی؛ استانداری که از مردم بود و در دل مردم ماند
    • دریغا آل هاشم
    • کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی برگزار می‌نماید:
    • هدف‌گذاری برای افزایش سه برابری گردشگران خارجی در آذربایجان‌شرقی
    • زنوزی: جشن‌های قهرمانی تراکتور نمادی از جشن ملی فارغ از تعلقات تیمی باشد
    • استاندار: صنایع فرسوده آذربایجان شرقی نیازمند توجه فوری است
    • پزشکیان: به‌دنبال توافق هستیم اما کنار گذاشتن هسته‌ای نه
    • بافت تاریخی تبریز ساماندهی می‌شود
    • شهرک‌های رفاه سالمندان در کشور ایجاد می‌شود
    • ظرفیت ورزشگاه یادگار امام تبریز باید به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد
    • دستبند پلیس بر دستان ۱۴ نفر از اراذل و اوباش تبریز
    • اصلاح قانون سخت و زیان آور بودن مشاغل کارگری را تا پایان سال به سرانجام می رسانیم 
    • گفت و گو با یونس تارپود  موسس گروه دف‌نوازان سماع
    • رونق گردشگری آذربایجان‌شرقی با توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل
    • استاندار آذربایجان شرقی: تامین اجتماعی به نهادی اثرگذار در نظام حکمرانی کشور تبدیل شده است
    • کارخانه ماشین‌سازی تبریز از محل مولدسازی نوسازی شود
    • لغو مراسم اهدای جام قهرمانی تراکتور در دیدار با نساجی
    • شهردار تبریز: مراودات اقتصادی ایران و ترکیه از مسیر شهرداری‌ها و بخش خصوصی تسهیل شود
    • رییس و ۴۵ کارمند ثبت اسناد و املاک تبریز به اتهام رشوه دستگیر شدند
    • مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی: رویدادهای هنری استان گردشگرمحور است
    • معاون رئیس جمهور: نخستین مزرعه خورشیدی روستایی کشور در کندوان راه اندازی می‌شود
    • برگزاری اولین جلسه کارگروه استانی پروژه ملی GNAF در آذربایجان شرقی
    • تحصیل و تفریح؛ عطایی که کودکان حاشیه‌نشین تبریز به لقای نان‌آوری می‌بخشند
    • معاون وزیر: آذربایجان شرقی به پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نیاز دارد
    • عزم عمومی برای تحقق برنامه های “تبریز پایتخت محیط زیست کشورهای آسیایی”
    • نقش معلمان فراتر از تدریس است/ مهم‌ترین دغدغه معلمان مسائل مالی و معیشتی است
    • زیر پای همدیگر را نکشیم/ تا زنده هستم برای تغییر تلاش خواهم کرد
    • پیش بینی درآمدزایی ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی مس سونگون برای آذربایجان شرقی
    • معلمان استان هم قسم شده‌اند
      • خانه
      • اجتماعی
      • سیاسی
      • فرهنگی
      • ورزشی
      • طنز