• درباره ما
  • تماس با ما
  • ارسال خبر
  • فید خوان
    • خانه
    • اجتماعی
    • سیاسی
    • فرهنگی
    • ورزشی
    • طنز
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 | کد خبر : 379
  • تبعات تبلیغات زودهنگام؛ شریک شادی و غم‌ برای ورود به مجلس!

    فعالیت‌های غیررسمی انتخاباتی افرادی که احتمالاً قصد ورود به مجلس شورای اسلامی را دارند در آذربایجان‌‌شرقی آغاز شده است و این روزها برخی با ژست‌هایی عجیب و زیرکانه البته بیشتر متظاهر شریک آلام و شادی مردم می‌شوند.

    به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، با نزدیک شدن به انتخابات تنور تبلیغات کاندیداها نیز در حال گرم شدن است.

    انتخابات و صحنه گزینش نمایندگان مردم در عرصه‌های مختلف قانون‌گذاری، مدیریت شهری و اداره امور کلان اجرایی کشور همواره یکی از مؤلفه‌های ثبات و برتری نظام جمهوری اسلامی در قیاس با سایر کشورهای منطقه و بسیاری از کشورهای جهان بوده است.

    موضوعی که علاوه بر تأمین سیادت مردم بر سرنوشت خویش، شور و نشاط ویژه سیاسی و اجتماعی را در جامعه تزریق می‌کند به گونه‌ای که شاخص‌های منفی اجتماعی در ایام و سال‌های انتخابات به گواه منابع رسمی نزولی می‌شوند. به هر حال این عرصه‌های مهم تعیین سرنوشت علاوه بر مواردی که ذکر شد بدون تردید ده‌ها و صدها نکته مثبت و اثربخشی عمیق در جامعه را در خود دارد که سخن گفتن درباره هر یک از آنها نیاز به گزارش‌های مفصل و گفتگو با کارشناسان حیطه‌های مختلف دارد.

    اما در کنار همه این نکات مثبت آسیب‌هایی نیز در جریان برگزاری این انتخابات‌ها وجود دارد که در صورت عدم فرهنگ سازی و مدیریت آنها می‌توانند بر سایر پارامترهای مثبت عرصه دموکراسی اثرگذار باشند.

    بر اساس این گزارش تبلیغات زودهنگام برخی از علاقمندان به حضور در مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی آغاز شده است.

    *چهره‌هایی که به یک باره شریک غم می‌شوند

    چهره‌هایی که به یک‌باره شریک غم می‌شوند بسیار خنده دارند، با نگاهی به صفوف چنین مراسم‌هایی خواهید دید که همه چهره‌هایی که چند سالی خبری از آنها در مجامع عمومی نبوده است شریک غم و شادی مردم شده‌اند و با احترام ویژه‌ای در برنامه‌های مردمی حضور پیدا می‌کنند.

    کاندیداهای احتمالی دوره دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های مختلف این روزها علاوه بر دیدارهای چهره به چهره، به نشست‌های خانگی و حضور در برنامه‌‌ها و مجالس عمومی در روزها و هفته‌های اخیر شتاب بیشتری داده‌اند و این در حالی است که احتمال ورود برخی چهره‌های شاخص‌تر به این تبلیغات زودهنگام! نیز طی روزهای آتی وجود دارد و برخی دیگر نیز تبلیغات خود را از طریق فضای مجازی آغاز کرده‌اند.

    عده‌ای هم پا را فراتر نهاده و با در نظر نگرفتن شرایطی که ممکن است بر این مجالس حاکم باشد، حلقه‌های لابی جذب آرا و اعلام کاندیداتوری تشکیل می‌دهند. این همه ماجرا نیست، اگر سری به تالارهای پذیرایی و رستوران‌های شهر بزنید هنوز ماه‌ها مانده به آغاز ایام تبلیغات انتخاباتی، کاندیداها هزینه‌های هنگفتی می‌کنند و سفره‌های گرانی برای مردم تدارک می‌بینند. اما آیا چنین روش‌ها و اقداماتی می‌تواند در کسب و جلب آرای عمومی تأثیرات گذشته را داشته باشد؟

    در این میان چاپ و توزیع زودهنگام «کارت ویزیت‌‌های» چند تن از کاندیداها تحت عناوین مختلف بیشتر جلب توجه می‌کند.

    البته نمی‌توان از کنار ارسال پیامک‌های انبوه توسط کاندیداهای احتمالی در مناسبت‌های خاص بی‌اعتنا گذشت.

    حتی این روزها برخی خانم‌ها که قصد کاندیدا شدن در انتخابات را دارند با نفوذ به آرایشگاه‌های زنانه از طریق آنان به تبلیغ‌ خود و لزوم حضور زنان در مجلس سخن به میان آورده و فرد مورد نظر خود را معرفی می‌کنند.

    تبلیغات کاندیداها به حوزه کتاب نیز رسیده و برخی با مهر کردن صفحه اول در میان مردم تبریز در روزهای گذشته به صورت گسترده توزیع کرده‌اند.

    هر چند فعالیت‌های انتخاباتی زودرس پدیده‌ای نامیمون است و موضوعی تازه و جدید نبوده و در ادوار گذشته نیز شاهد این تحرکات بوده‌ایم، اما گاهی شکل و رنگ تبلیغات انجام شده بر اثر ایجاد حاشیه‌های مختلف در نوع و شیوه تبلیغاتی، شیوه صحیح خود را از دست داده و تمایلات سیاسی را تبدیل به تعارضات سیاسی می‌کند.

    بدون شک نوع نگاه و نحوه عملکرد یک نماینده تا آنجا اهمیت می‌یابد که به عنوان مهمترین شاخص‌های کسب اعتماد مردمی تصمیمات آنان را تحت تأثیر قرار داده و می‌تواند منجر به رأی اعتماد و یا عدم حصول آن شود. از این رو با استناد به اینکه ترازوی مردم بسیار دقیق و میزان است، بهتر آن است که هرگونه اعتمادسازی همراه با شفافیت و صداقت هم در نحوه برخوردهای اجتماعی و هم در اهداف‌گذاری علت و چرایی حضور در عالی‌ترین پایگاه تصمیم‌گیری و قانونگذاری کشور باشد تا مردم نیز به عنوان مهم‌ترین رکن یک جامعه تصمیم نهایی خود را به گونه‌ای اتخاذ کنند که پشتیبانی آنان به عنوان نقطه عطفی در کارنامه وکلایشان بدرخشد.

    امروز ۳۶ سال از دموکراسی در جمهوری اسلامی می‌گذرد و امید است فرهنگ مردم سالاری دینی بیش از پیش گسترش یافته تا دیگر شاهد تأثیر پارامترهای قومی، ناهار و شامی در انتخابات و سرنوشت شهرمان نباشیم.

    Print Friendly, PDF & Email


  • برجسب :
  • ايميل: news@.ir شماره پيامک:000 اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب
    نظرات کاربران در "تبعات تبلیغات زودهنگام؛ شریک شادی و غم‌ برای ورود به مجلس!"

    نظرات

    برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

    آخرین اخبار
    • تغییر سبک زندگی، بر کاهش میزان فرزندآوری اثر گذاشته است
    • مالک رحمتی؛ استانداری که از مردم بود و در دل مردم ماند
    • دریغا آل هاشم
    • کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی برگزار می‌نماید:
    • هدف‌گذاری برای افزایش سه برابری گردشگران خارجی در آذربایجان‌شرقی
    • زنوزی: جشن‌های قهرمانی تراکتور نمادی از جشن ملی فارغ از تعلقات تیمی باشد
    • استاندار: صنایع فرسوده آذربایجان شرقی نیازمند توجه فوری است
    • پزشکیان: به‌دنبال توافق هستیم اما کنار گذاشتن هسته‌ای نه
    • بافت تاریخی تبریز ساماندهی می‌شود
    • شهرک‌های رفاه سالمندان در کشور ایجاد می‌شود
    • ظرفیت ورزشگاه یادگار امام تبریز باید به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد
    • دستبند پلیس بر دستان ۱۴ نفر از اراذل و اوباش تبریز
    • اصلاح قانون سخت و زیان آور بودن مشاغل کارگری را تا پایان سال به سرانجام می رسانیم 
    • گفت و گو با یونس تارپود  موسس گروه دف‌نوازان سماع
    • رونق گردشگری آذربایجان‌شرقی با توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل
    • استاندار آذربایجان شرقی: تامین اجتماعی به نهادی اثرگذار در نظام حکمرانی کشور تبدیل شده است
    • کارخانه ماشین‌سازی تبریز از محل مولدسازی نوسازی شود
    • لغو مراسم اهدای جام قهرمانی تراکتور در دیدار با نساجی
    • شهردار تبریز: مراودات اقتصادی ایران و ترکیه از مسیر شهرداری‌ها و بخش خصوصی تسهیل شود
    • رییس و ۴۵ کارمند ثبت اسناد و املاک تبریز به اتهام رشوه دستگیر شدند
    • مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی: رویدادهای هنری استان گردشگرمحور است
    • معاون رئیس جمهور: نخستین مزرعه خورشیدی روستایی کشور در کندوان راه اندازی می‌شود
    • برگزاری اولین جلسه کارگروه استانی پروژه ملی GNAF در آذربایجان شرقی
    • تحصیل و تفریح؛ عطایی که کودکان حاشیه‌نشین تبریز به لقای نان‌آوری می‌بخشند
    • معاون وزیر: آذربایجان شرقی به پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نیاز دارد
    • عزم عمومی برای تحقق برنامه های “تبریز پایتخت محیط زیست کشورهای آسیایی”
    • نقش معلمان فراتر از تدریس است/ مهم‌ترین دغدغه معلمان مسائل مالی و معیشتی است
    • زیر پای همدیگر را نکشیم/ تا زنده هستم برای تغییر تلاش خواهم کرد
    • پیش بینی درآمدزایی ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی مس سونگون برای آذربایجان شرقی
    • معلمان استان هم قسم شده‌اند
      • خانه
      • اجتماعی
      • سیاسی
      • فرهنگی
      • ورزشی
      • طنز