مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، عملکرد تلفن ۱۲۴ ستاد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها و اپلیکیشن (سامانه اطلاع رسانی قیمت) در دی ماه سال ۹۸ را تشریح کرد و گفت : در راستای نظم دهی و انسجام بیشتر به فرایند تنظیم بازار، اصلاح نظام توزیع و نظارت بر واحدهای توزیعی، تولیدی و خدماتی، بازرسی های مستمر توسط اکیپ های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان ها انجام می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامدادتبریز، سجادی اظهار داشت: طی مدت مذکور ۱۰ هزار و ۱۸۴ گشت مشترک بین بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها با سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاهها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه ها و… انجام گرفته است که منجر به تشکیل ۴ هزار و ۹۴۷ پرونده تخلف به ارزش حدود ۱۱۱ میلیارد ریال شده است که به شکایت مردم در زمینه های مختلف رسیدگی و پس از بررسی با متخلفان برخورد می شود.
وی افزود : طی مدت مذکور در مجموع ۲۲هزار و ۸۶ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان ها دریافت گردیده است که از این تعداد ۷۱ درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و ۲۹ درصد باقی مانده نیازمند اظهارنظر کارشناسی و یا استعلام حقوقی از مراجع ذیربط می باشد.
به گفته سجادی؛ عمده ترین گزارش های مردمی مربوط به بخش کالایی را به عرضه نان، و میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به حمل ونقل درون شهری و تعمیر خودروهای سبک عنوان کرد و افزود بیشترین تخلفات مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت بوده است.
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت اظهار داشت: از مجموع شکایات دریافتی، ۶۲۵ فقره با برآورد ارزش بیش از ۱۵ میلیارد ریال منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب گردیده است.
وی ضمن اعلام اینکه تلفن ۱۲۴ سامانه نظارت بر تخلفات صنفی و غیر صنفی است و همواره فعال و آماده دریافت شکایت مردم می باشد افزود: رسیدگی به همه تخلفات صنفی بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست و شهروندان می توانند با مراجعه حضوری به ادارات صنعت، معدن و تجارت استان ها یا تلفن ۱۲۴ و یا مراجعه به سامانه اطلاع رسانی قیمت ( 124.ir ) ازطریق سایت و اپلیکیشن آپ نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام کنند که در طی مدت زمان مذکور تعداد یک هزار و ۳۷۵ فقره شکایت از طریق سامانه اطلاع رسانی دریافت که تعداد ۱۳۳۸ پرونده مختومه اعلام شده و از این تعداد ۳۹ درصد تخلف محرز گردیده و گزارش تخلف به مراجع رسیدگی کننده اعلام شده است. در صورت احراز شکایت در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی ، اقدام قانونی و برخورد با متخلفان صورت می گیرد.

ايميل: news@.ir | شماره پيامک:000 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
- شهرداری منطقه ۸ به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل می شود
- جشن بزرگ خانوادگی در میدان شهید بهشتی
- بازدید شهردار منطقه ۸ از پروژه مسیرگشایی گوراوانچی
- حاشیه مهرانه رود ساماندهی می شود
- نواقصات میدان شهید بهشتی تا یک ماه رفع میگردند
- الزام رعایت معماری سنتی در ساختمانهای بافت تاریخی شهر
- حضور شهردار منطقه ۸ در نماز جماعت مسجد مقبره و دیدار با فرزند برومند آیت الله قاضی طباطبایی
- شهرداری منطقه ۸ به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل می شود
- تذکر سازمان بازرسی به وزارت راه درباره وضعیت نامطلوب آزادراه زنجان- تبریز
- ورود ۱۷۰ هزار گردشگر از ۶۰ کشور جهان به آذربایجانشرقی
- کوک زمان طلایی برای برج ساعت تبریز
- برپایی میز خدمت شهرداری منطقه ۸ در مصلی حضرت امام خمینی (ره) و رسیدگی به مشکلات شهروندان
- لکه گیری و آسفالت ریزی در خیابان های سطح حوزه
- اتمام بتن ریزی فونداسیون و آغاز ستون بندی در ساختمان شماره دو شهرداری منطقه ۸
- برگزاری مراسم تودیع و معارفه شهردار منطقه ۸ تبریز
- بازدید از واحدهای مختلف منطقه و دیدار با پرسنل منطقه ۸
- اجرای همایش بزرگ سالمندان در فرهنگسرای شمس تبریزی
- لکه گیری و آسفالت ریزی کوچه شهریار واقع در چایکنار
- تجلیل شهردار منطقه ۸ از ورزشکاران صبحگاهی باغ گلستان
- باغ گلستان تبریز ساماندهی و بهسازی میشود
- توزیع ۳۲۰ تن آسفالت طی هفته اخیر در معابر بافت مرکزی شهر
- خاطرات حمید آرش آزاد،نامگذاری یک خیابان؟
- افزایش رضایتمندی مشتریان با اجرای طرح نجما
- در تنگنایِ قافیه– شعر طنز حمید آرش آزاد
- «اللهبندهسی»؛ قهرمان این داستان خیلی آدم حسابی است!
- تولید موتور در موتورسازان تراکتورسازی شتاب بیش از ۱۰۰درصدی گرفته است
- ۷۹ درصد حجم مخزن سدهای آذربایجان شرقی خالی است
- آذربایجانشرقی ظرفیت پذیرش یک میلیون گردشگر خارجی را دارد
- خاطرات حمید آرش آزاد،اختلاف در مدرسه
- پیام تبریک دکتر عباسزاده به مناسبت روز آتشنشانی و ایمنی